Svenska Spel lägger ny order hos MultiQ

MultiQ har fått ännu en stor order av Svenska Spel. Ordern är värd 10 miljoner kronor.

Svenska Spel fortsätter att digitalisera spelinformationen hos sina spelombud, vilket innebär att tryckt material ersätts med pekskärmar och MultiQs Digital Signage-system. Ordern till MultiQ är en fortsättningsorder och ska till största del levereras under 2010.

- Efter förra årets installationer, fortsätter nu utrullningen enligt plan i en något lugnare takt, säger Anders Laurin, VD på MultiQ.

MultiQ är skyldig att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 2010-10-13, kl. 08.45.

Anders Laurin, VD MultiQ
Tel.: 46(0)730 80 25 15
E-post: anders.laurin@multiq.com

MultiQ International AB bildades 1988 i Malmö. MultiQ erbjuder bildskärmslösningar av hög kvalitet för publika miljöer. Under de senaste åren har MultiQ blivit en stor aktör inom den växande europeiska marknaden för Digital Signage där bolaget erbjuder hårdvara, mjukvara och tillbehör. MultiQ har sitt huvudkontor i Malmö, Sverige samt försäljningskontor i Stockholm, Norge, Storbritannien och Tyskland. MultiQ är noterat på NASDAQ OMX Nordic i kategorin Small Cap.

Taggar: