• MultiQ/

Valberedningens förslag till årsstämman 2011 i MultiQ International AB och upplysningar om föreslagna styrelseledamöter

Valberedningens förslag

Valberedningen, som består av styrelsens ordförande Lennart Pihl, Hans Skeppner och Lars Pålsson, föreslår följande:

Ordförande på stämman: Lennart Pihl

Antalet styrelseledamöter och suppleanter: Fyra ordinarie ledamöter utan suppleanter

Styrelsearvode: Arvode om 475.000 kronor att fördelas med (oförändrat) 250.000 kronor till styrelsens ordförande samt med (oförändrat) 75.000 kronor vardera till de övriga tre styrelseledamöterna

Styrelse: omval av Lennart Pihl, samt nyval av Charlotta Falvin, Mats Lindoff och Lotta Lundén

Styrelseordförande: omval av Lennart Pihl

Antal revisorer och revisorssuppleanter: en revisor utan suppleanter

Revisorsarvode: enligt godkänd räkning inom ramen för offert

Revisor: omval av Ernst & Young AB för tiden intill slutet av nästa årsstämma

Charlotta Falvin (45) är Civilekonom och arbetar fn som Senior Director i Research In Motion ltd. (RIM, Blackberry) och var tidigare VD i TAT (The Astonishing Tribe). Charlotta sitter i styrelserna för Axis Communications AB (publ), Anoto Group AB (publ), Fasiro AB och Sydsvenska Handelskammaren.

Mats Lindoff (49) är Civilingenjör och var tidigare Teknologi och Forskningschef i Sony Ericsson Mobile Communications. Nu aktiv som investerare i mobil- och kommunikationsteknik genom eget bolag. Han har styrelseuppdrag i Scalado AB, RESQ AB, ENEA AB.

Lotta Lundén (55) är Civilekonom, har en lång karriär inom IKEA-koncernen bl.a. som affärsområdeschef. Hon har bl.a. också varit VD i Guldfynd Sverige AB och General manager i Coop Forum. Nu aktiv som styrelseproffs. Hon har styrelseuppdrag i Lammhults Design Group., Bergendahls Food, Bergendahls Fashion, Swedol, Statoil Fuel and Retail ASA, Twilfit, Axcel (Swedish Industrial Board), Bemz och Svensk Form.

MultiQ är skyldig att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 2011-03-23, kl. 10.00.

Lennart Pihl, Styrelseordförande
Tel.: +46(0)705 94 68 66
E-post: lennart.pihl.ellpeco@tele2.se

MultiQ International AB bildades 1988 i Malmö. MultiQ erbjuder bildskärmslösningar av hög kvalitet för publika miljöer. Under de senaste åren har MultiQ blivit en stor aktör inom den växande europeiska marknaden för Digital Signage där bolaget erbjuder hårdvara, mjukvara och tillbehör. MultiQ har sitt huvudkontor i Malmö, Sverige samt försäljningskontor i Stockholm, Norge, Storbritannien och Tyskland. MultiQ är noterat på NASDAQ OMX Stockholm i kategorin Small Cap. Mer information om MultiQ finns på www.multiq.se.

Taggar: