Ytterligare en order till dagligvarukedja i Norge

MultiQ har fått en order värd drygt 1 miljon Svenska kronor på digitala skärmar till en Norsk dagligvarukedja. Kunden investerar i 15” touchskärmar för ett enklare handhavande i butikernas kassor. Leverans sker omgående.

– Touchskärmar efterfrågas allt mer för ett enklare handhavande i kassorna jämfört med tangentbord och MultiQ är en ledande leverantör inom området. Vår kvalitet, världsomspännande service och framtidssäkra design var viktiga faktorer för kundens val av MultiQ. Det är med stor glädje jag ser att MultiQ växer ytterligare inom dagligvaruhandeln i Norge, säger Magnus Forsbrand, VD på MultiQ.

Magnus Forsbrand, VD MultiQ
Tel.: 46 (0)10 211 66 22
E-post: magnus.forsbrand@multiq.com

MultiQ är skyldig att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 1 april 2015, kl. 08:30.

MultiQ är Nordens största aktör inom digital signage och kundanpassade bildskärmar. Starka marknader är detaljhandel, bank, spel samt transport. Kontor finns i Lund och Stockholm samt dotterbolag i Norge, Storbritannien och Tyskland. MultiQ grundades 1988 och är noterat på NASDAQ Stockholm i kategorin Small Cap. Mer information om MultiQ finns på www.multiq.se.