Bolagsstämma i MultiSimplex AB (publ)

Report this content

Bolagsstämma i MultiSimplex AB (publ) Aktieägarna i MultiSimplex AB (publ) kallas härmed till ordinarie bolags stämma måndagen den 23 april 2001 kl. 14.00 i bolagets lokaler, Stenbergsgränd 9, Karlskrona. Rätt att deltaga i bolagsstämman Aktieägare som önskar deltaga i bolagsstämman skall vara registrerad i den av VPC AB förda aktieboken senast den 12 april 2001 och anmäla sitt deltagande senast kl 12.00 den 18 april 2001. Aktieägare som har sina aktier förvaltarregistrerade måste för att äga rätt att deltaga i bolagsstämman begära att tillfälligt föras in i aktieboken hos VPC. Sådan registrering skall vara verkställd hos VPC senast den 12 april 2001. Anmälan till bolagsstämman Anmälan om deltagande i bolagsstämman kan ske skriftligen till MultiSimplex AB, Stenbergsgränd 9, 371 32 Karlskrona, eller per telefon 0455-30 80 10, telefax 0455-279 22 alternativt via epost: info@multisimplex.com. Vid anmälan skall uppges namn, personnummer eller organisationsnummer, adress, telefonnummer samt aktieinnehav. Förslag till dagordning. 1. Val av ordförande vid stämman. 2. Upprättande och godkännande av röstlängd. 3. Godkännande av styrelsens förslag till dagordning. 4. Val av en eller två protokolljusterare. 5. Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad. 6. Föredragning av framlagd årsredovisning och revisionsberättelse. 7. Beslut angående: a) Fastställande av resultaträkning och balansräkning; b) Dispositioner beträffande bolagets förlust enligt den fastställda balansräkningen; c) Ansvarsfrihet åt styrelseledamöter och verkställande direktör. 8. Fastställande av antalet styrelseledamöter och, i förekommande fall, styrelsesuppleanter, revisorer och revisorssuppleanter som skall väljas av stämman. 9. Fastställande av styrelse- och, i förekommande fall, revisorsarvoden. 10. Föredragning av styrelsekandidaters uppdrag i andra bolag. 11. Val av styrelse och, i förekommande fall, styrelsesuppleanter, revisionsbolag eller revisorer samt eventuella revisorssuppleanter. 12. Styrelsens förslag till bemyndigande för styrelsen att fatta beslut om ökning av aktiekapitalet i Bolaget. 13. Annat ärende, som ankommer på stämman enligt aktiebolagslagen eller bolagsordningen. Förslag till beslut. Styrelsen föreslår att ingen utdelning lämnas för räkenskapsåret 2000. Styrelsen föreslår stämman att bemyndiga styrelsen att längst intill nästkommande ordinarie bolagsstämma fatta beslut om ökning av aktiekapitalet, som för närvarande uppgår till SEK 2.177.155, med högst SEK 1.000.000 genom nyemission av högst 10.000.000 aktier av serie B. De nya aktierna skall ha ett nominellt värde om SEK 0,10. Bemyndigandet skall omfatta en rätt att besluta om avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt enligt 4 kap. 2 § aktiebolagslagen. Betalning för emitterade aktier skall ske genom kontant betalning eller genom apport. Bemyndigandet skall inom ovan angivna ramar kunna utnyttjas vid ett eller flera tillfällen. Bolagsstämman föreslås vidare bemyndiga styrelsen, verkställande direktören eller den styrelsen förordnar, att vidta de smärre justeringar i ovanstående beslut om bemyndigande som kan visas erforderliga i samband med registrering av beslutet hos Patent- och registreringsverket. Aktieägare motsvarande ca 80% av rösterna föreslår omval av styrelsen och att arvode utgår med 100 000 kronor till stämmovalda ledamöter, som inte är anställda i bolaget, att fördelas enligt styrelsens beslut. Styrelsens fullständiga förslag enligt ovan finns tillgängliga på bolagets kontor minst två veckor före bolagsstämman. Handlingarna sänds till de aktieägare som begär det och uppger sin postadress. Karlskrona i mars 2001 MultiSimplex AB (publ) Styrelsen MultiSimplex AB är ett ungt och växande företag som utvecklar och säljer tekniska lösningar och programvaror för optimering av processer, produkter och instrument. Kunderna finns bland värme- och kraftproducenter, inom massa- och pappersindustrin samt den kemiska industrin. Bolaget levererar system för kontinuerlig processoptimering där huvudkomponenten är programvaran OMM (On-line MultiSimplex Module). Programvaran MultiSimplex® används inom forskning och utveckling i ett 25-tal länder världen över. Bolagets aktier är noterade på NGMs Venture- lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/20/20010320BIT00910/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/20/20010320BIT00910/bit0001.pdf