MultiSimplex: Avvecklar verksamheten

Report this content

MULTISIMPLEX: AVVECKLAR VERKSAMHETEN Styrelsen i MultiSimplex AB har sedan en längre tid arbetat med att hitta en strategisk partner för bolaget. Diskussioner har förts med de branschledande företagen, men någon affärsuppgörelse har inte kommit till stånd. Styrelsen har inte bedömt det som möjligt att nu åstadkomma en nödvändig refinansiering av bolaget och har därför idag beslutat att kalla till en extra bolagsstämma, som har att ta ställning till styrelsens förslag om avveckling genom frivillig likvidation. Styrelsen i MultiSimplex AB kommer att kalla till en extra bolagsstämma torsdagen den 16 augusti 2001. Särskild kallelse kommer senare att publiceras enligt reglerna i bolagsordning och aktiebolagslag. Styrelsen kommer att föreslå den extra bolagsstämman att avveckla verksamheten genom frivillig likvidation. Återstående projektleveranser har fullföljts och slutfakturerats. MBL- förhandlingar om driftsinskränkningar har fullföljts och samtliga anställda har sagts upp per den 30 september 2001. Ett arbete inleds nu för att hitta köpare till programvarorna och säkerställa åtaganden till befintliga kunder. Under tiden fram till den extra bolagsstämman kommer styrelsen även att undersöka möjligheterna för bolaget att leva vidare i annan form. Ytterligare information lämnas av: · Tomas Öberg, VD, telefon 070-641 21 57 eller · Bengt Knutsson, styrelseordförande, telefon 0708- 44 87 16 · Karlskrona den 28 juni 2001 Tomas Öberg VD MultiSimplex AB utvecklar och säljer tekniska lösningar och programvaror för optimering av processer, produkter och instrument. Kunderna finns bland värme- och kraftproducenter, inom massa- och pappersindustrin samt den kemiska industrin. Bolaget levererar system för kontinuerlig processoptimering där huvudkomponenten är programvaran OMM (On-line MultiSimplex Module). Programvaran MultiSimplex® används inom forskning och utveckling i ett 25-tal länder världen över. Bolagets aktier är noterade på NGM Venture. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/28/20010628BIT01010/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/28/20010628BIT01010/bit0001.pdf