Multisimplex: Från bolagsstämman

MULTISIMPLEX: FRÅN BOLAGSSTÄMMAN Aktieägarna i MultiSimplex AB har idag den 23 april hållit ordinarie bolagsstämma i Karlskrona. Stämmans beslut överensstämmer med de förslag som lagts fram i kallelsen. Aktieägarna i MultiSimplex AB har idag den 23 april hållit ordinarie bolagsstämma i Karlskrona. Vid stämman var 76 % av rösterna i bolaget representerade. Stämmans beslut överensstämmer med de förslag som lagts fram i kallelsen. Det innebär att stämman fastställde årsredovisningen och disponerade årets förlust enligt förslaget i balansräkningen. Stämman beviljade styrelsens ledamöter och VD ansvarsfrihet för räkenskapsåret. Till ordinarie ledamöter i styrelsen omvaldes Jan Bergström, Nyköping, Kjell Håkansson, Nyköping, Bengt Knutsson, Malmö och Tomas Öberg, Karlskrona. Som suppleant i styrelsen omvaldes Jonas Persson, Karlskrona. Vidare beslutade stämman att bemyndiga styrelsen att längst intill nästkommande ordinarie bolagsstämma fatta beslut om ökning av aktiekapitalet, som för närvarande uppgår till SEK 2.177.155, med högst SEK 1.000.000 genom nyemission av högst 10.000.000 aktier av serie B. De nya aktierna skall ha ett nominellt värde om SEK 0,10. Bemyndigandet skall omfatta en rätt att besluta om avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt enligt 4 kap. 2 § aktiebolagslagen. Bemyndigandet skall inom ovan angivna ramar kunna utnyttjas vid ett eller flera tillfällen. Betalning för emitterade aktier skall ske genom kontant betalning eller genom apport. Bolagsstämman beslöt även att bemyndiga styrelsen, verkställande direktören eller den styrelsen förordnar, att vidta de smärre justeringar i ovanstående beslut om bemyndigande som kan visas erforderliga i samband med registrering av beslutet hos Patent- och registreringsverket. Ytterligare information lämnas av Tomas Öberg, telefon 0455 - 30 80 10. Karlskrona den 23 april 2001 Tomas Öberg VD MultiSimplex AB är ett ungt och växande företag som utvecklar och säljer tekniska lösningar och programvaror för optimering av processer, produkter och instrument. Kunderna finns bland värme- och kraftproducenter, inom massa- och pappersindustrin samt den kemiska industrin. Bolaget levererar system för kontinuerlig processoptimering där huvudkomponenten är programvaran OMM (On-line MultiSimplex Module). Programvaran MultiSimplex® används inom forskning och utveckling i ett 25-tal länder världen över. Bolagets aktier är noterade på NGM Venture. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/23/20010423BIT01310/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/23/20010423BIT01310/bit0001.pdf