Multisimplex halvårsrapport

MULTISIMPLEX HALVÅRSRAPPORT MultiSimplex AB redovisar för årets första sex månader orderingång och försäljningsintäkter på samma nivå som föregående år. MultiSimplex AB rapporterar att orderingången de första sex månaderna upp- gick till 2 756 (2 966) tkr. Utestående orderstock var vid periodens slut 1 549 (1 593) tkr. Rörelsens intäkter de första sex månaderna 2000 uppgick till 1 854 (1 373) tkr. Rörelseresultatet uppgick till -1 227 (-1 861) tkr, och resultatet efter finansnetto uppgick till -1 210 (-1 809) tkr. Fyra OMM-system har sålts, varav en är den första leveransen till en pap- persmaskin. Det är ett genombrott vad avser skogsindustriella processer. Under perioden genomfördes en nyemission som tillförde bolaget 6,6 Mkr. Ytterligare information lämnas av Tomas Öberg, telefon 0455 - 30 80 10. Karlskrona den 16 augusti 2000 För styrelsen i MultiSimplex AB Tomas Öberg VD MultiSimplex AB är ett ungt och växande företag som utvecklar och säljer tekniska lösningar och programvaror för optimering av processer, produkter och instrument. Kunderna finns bland värme- och kraftproducenter, inom massa- och pappersindustrin samt den kemiska industrin. Bolaget levererar system för kontinuerlig processoptimering där huvudkomponenten är program- varan OMM (On-line MultiSimplex Module). Programvaran MultiSimplex® an- vänds inom forskning och utveckling i ett 25-tal länder världen över. Bo- lagets aktier är noterade på SBIs Innovationslista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/16/20000816BIT00720/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/08/16/20000816BIT00720/bit0002.pdf