MultiSound Technology MST AB öppnar för Inferno på USA marknaden

Report this content

MultiSound Technology MST AB öppnar för Inferno på USA marknaden MST AB ( publ) har tack vare ett nytt samarbetsavtal med AxTrade Inc. i USA fått möjlighet att sälja sitt säkerhetssystem Inferno på den gigantiska USA marknaden. AxTrade Inc. ägs av svenska Axel Johnson AB och Celsius AB. AxTrade Inc. riktar sig främst till den federala marknaden och har samarbete med bl.a. United Defence, US Airforce/DARPA, US Army, US Navy men också Lockheed Martin, Hughes och Nothern Grunn finns bland kunderna. Vi är naturligtvis mycket glada över det här avtalet med AxTrade Inc. och bedömer att det kan komma att leda till ett genombrott internationellt för vårt patenterade säkerhetssystem Inferno. Det faktum att AxTrade Inc. som vänder sig till en mycket avancerade marknad, tar upp Inferno är givetvis av mycket stor betydelse och ger oss ytterligare bekräftelse på att produkten har en betydande impact på marknaden. säger Göran Lind, vd på MST AB. Fakta om Inferno Inferno är en larmsiren som idag kompletterar alla befintliga larm. För USA marknaden så har intresse även visats för att använda ljudet i andra applikationsområden, som tex. vid fängelseuppror, skydda kärnvapen, specialfordon och att skydda annan känslig egendom. Systemets uppbyggnad möjliggör till specialanpassning för respektive kund. För eventuellt ytterligare information kontakta Göran Lind, vd , MST AB 08- 7165610