Nya framsteg för säkerhetsföretaget MultiSound Technology MST AB

Report this content

Nya framsteg för säkerhetsföretaget MultiSound Technology MST AB Nyligen tecknade MST AB (publ ) en stororder i Sydkorea på sin säkerhetsutrustning Inferno och nu har man inlett ytterligare ett mycket betydelsefullt samarbete. Ett samarbete har inletts med Alarmcom AB och Aritech AB för distributionen på den svenska marknaden. Alarmcom och Aritech är två av de främsta företagen inom säkerhetsutrustning både internationellt och i Sverige. Därmed säkerställer MST att man får en effektiv distribution av sin patenterade larmutrustning Inferno. Göran Eckeström, marknadsansvarig på MST säger: Vi betraktar det här samarbetet som ytterligare ett erkännande av vår produkt Inferno och ser dessa distributionskanaler som en garanti för kommande försäljning. Inferno säkerhetsutrustning blir nu tillgängligt för installatörerna över hela landet vilket är mycket betydelsefullt för oss. Fakta om Inferno Inferno som är ett svenskt världspatent, är ett komplement till vanligt inbrottslarm. Det bygger på ett system med speciella ljudvågor som sänds ut och genom sin utformning bildar ett ¨ljudgaller¨som är outhärdligt för människor, dock utan att skada. Det är också praktiskt taget omöjligt att lokalisera varifrån de sänds. Detta gör att inbrottet i de flesta fall inte kan genomföras innan vaktbolag eller polis är på plats. För eventuell ytterligare information kontakta : Göran Eckeström MST AB 08-7165610