Munters Data Center Technologies vinner order på MUSD 65

Munters har mottagit en order till ett värde om MUSD 65 (cirka 655 MSEK), från en ledande samlokaliseringsoperatör för datacenter i USA. Ordern omfattar Computer Room Air Handlers (CRAH) och kommer att levereras under första halvåret 2025.

Munters Group (MTRS), en global ledare inom energieffektiva lösningar för luftbehandling och klimatkontroll, har genom affärsområdet Data Center Technologies (DCT) erhållit en order från en ledande samlokaliseringsoperatör för datacenter i USA. Det totala ordervärdet, inklusive CRAH, uppgår till MUSD 65 (cirka 655 MSEK) för installation vid flera datacenter i USA. Leveranserna beräknas ske under en period på upp till nio månader, med start i början av 2025.

”Denna betydande order understryker vår starka position på en mycket konkurrensutsatt marknad. Det återspeglar det djupa förtroende vi skapat genom att bygga varaktiga kundrelationer", säger Klas Forsström, vd och koncernchef för Munters.

"Den växande marknaden inom datacenter behöver energieffektiva, enkelt skalbara och anpassningsbara system. Denna kundanpassade lösning tillgodoser just dessa krav. Jag är mycket glad över att vårt nära och långsiktiga samarbete med våra kunder fortsätter att ge resultat," säger Stefan Aspman, President Data Center Technologies och Group Vice President för Munters.

För mer information:
Ann-Sofi Jönsson, Vice President, Investor Relations och Enterprise Risk Management
E-mail: ann-sofi.jonsson@munters.com, Tel: +46 (0)730 251 005

E-mail: eva.carlsson@munters.com, Tel: +46 (0)70 88 33 500

Denna information är sådan information som Munters Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 december 2023 klockan 10.25 CET.

Om Munters
Munters är en världsledande leverantör av energieffektiva lösningar för luftbehandling. Genom innovativ teknik skapar våra experter ett perfekt klimat för kunder inom ett flertal branscher. Munters har varit banbrytande inom området luftmiljö sedan företaget grundades 1955. Idag sker tillverkning och försäljning i fler än 30 länder av våra omkring 4 000 medarbetare. Munters Group AB är noterat på Nasdaq Stockholm och rapporterade 2022 mer än tio miljarder kronor i omsättning. För mer information, besök oss på www.munters.com.