Munters erbjuder förhandsröstning till årsstämman 2020

Munters meddelar härmed att aktieägarna får utöva sin rösträtt vid årsstämman 2020 genom att rösta på förhand, s.k. poströstning. Munters uppmanar aktieägarna att använda den möjligheten i syfte att minimera antalet deltagare som närvarar personligen vid stämman.

Aktieägare som vill utnyttja möjligheten till förhandsröstning ska, utöver att vara införd i aktieboken och ha anmält sitt deltagande till stämman enligt vad som anges i kallelsen till årsstämman, använda ett särskilt formulär. Instruktioner och formuläret finns tillgängliga på Munters hemsida, https://www.munters.com/sv/om-munters/bolagsstyrning/bolagsstamma/forhandsrostning/

Ann-Sofi Jönsson, Investor Relations
E-mail: ann-sofi.jonsson@munters.se
Tel: +46 (0)730 251 005

Munters är världsledande inom energieffektiv luftbehandling och klimatlösningar. Med hjälp av innovativ teknik skapar Munters det perfekta klimatet för kunder i ett brett spektrum av branscher. Munters har definierat framtiden för luftbehandling sedan 1955. Idag bedriver cirka 3 100 anställda tillverkning och försäljning i mer än 30 länder. Munters Group AB redovisarde 2019 en nettoomsättning på mer än 7 miljarder SEK och är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.munters.com.