Munters meddelar förändring i koncernledningen

Munters meddelar idag att Stefan Måhl, Group Vice President Business Excellence, har beslutat sig för att lämna företaget. Stefan Måhl har haft sin nuvarande tjänst sedan 2020 och har arbetat på Munters i närmare 20 år i ett flertal ledande positioner. Han går i pension den 15 januari 2025.

– Stefan har med sin kunskap om branschen, driv och gedigna engagemang bidragit väsentligt till Munters tillväxtresa och framsteg. Både jag och kollegorna kommer att sakna Stefan när han nu går in i en annan fas i livet, säger Klas Forsström, vd och koncernchef på Munters.

– Det har varit spännande att få vara del av Munters transformation. Det har varit en ynnest att få arbeta med så många talangfulla och dedikerade kollegor. Jag kommer med stort intresse följa Munters fortsatta resa, säger Stefan Måhl.

Funktionen Business Excellence placeras under Group Finance & Strategy med ledning av Katharina Fischer, CFO och Group Vice President på Munters.

Den nya strukturen träder i kraft den 1 januari 2025.

För mer information:
Line Dovärn, Director, Investor Relations
E-mail: line.dovarn@munters.com, Mobil: +46 (0)73 048 844

Media:
E-mail: eva.carlsson@munters.com, Mobil: +46 (0)70 88 33 500

Munters är en världsledande leverantör av energieffektiva lösningar för luftbehandling. Genom innovativ teknik skapar våra experter ett perfekt klimat för kunder inom ett flertal branscher. Munters har definierat framtiden för luftbehandling sedan företaget grundades 1955. Idag bedriver cirka 5 000 anställda tillverkning och försäljning i mer än 30 länder. Munters Group AB redovisade 2023 en nettoomsättning på mer än 14 miljarder SEK och är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information besök www.munters.com.