Save the date: Munters kapitalmarknadsdag 2024

Munters bjuder härmed in investerare, analytiker, media och andra nyckelintressenter till sin kapitalmarknadsdag i Stockholm den 21 maj 2024.

Kapitalmarknadsdagen kommer att ge insikter om genomförandet av Munters strategi och framtida ambitioner. Dessutom kommer ämnen som innovation och hållbarhet att diskuteras. Flera ledande representanter från Munters kommer medverka, däribland VD och koncernchef Klas Forsström och GVP och CFO Katharina Fischer. Före och efter presentationerna kommer besökare ha möjlighet att utforska våra produkter och lösningar som visas, samt prata med våra experter.

Evenemanget kommer att vara ett hybridevent som hålls fysiskt i Stockholm och websänds live. Programmet inleds vid kl. 13:00 och beräknas sluta senast kl. 17:00. Instruktioner kring registrering kommer inom kort.

Datum: 21 maj 2024

Plats: Hotel At Six, Brunkebergstorg 6, Stockholm

Tid: 13:00 (CEST), motsvarande 12:00 BST i London 07:00 EDT i New York

Format: Hybrid (möjlighet att delta både fysiskt och digitalt)

Investerare och analytiker
Ann-Sofi Jönsson, Vice President, Investor Relations och Enterprise Risk Management
E-mail: ann-sofi.jonsson@munters.com, Mobil: +46 (0)730 251 005

Line Dovärn, Director Investor Relations
E-mail: line.dovarn@munters.com, Mobil: +46 (0)730 488 444

Eva Carlsson, Director External Communications
E-mail: eva.carlsson@munters.com, Mobil: +46 (0)70 88 33 500

Munters är en världsledande leverantör av energieffektiva lösningar för luftbehandling. Genom innovativ teknik skapar våra experter ett perfekt klimat för kunder inom ett flertal branscher. Munters har varit banbrytande inom området luftmiljö sedan företaget grundades 1955. Idag sker tillverkning och försäljning i fler än 30 länder av våra mer än 4 000 medarbetare. Munters Group AB är noterat på Nasdaq Stockholm och rapporterade 2022 mer än tio miljarder kronor i omsättning. För mer information, besök oss på www.munters.com.