• Munters/

Munters tilldelas Intels prestigefyllda leverantörsutmärkelse för kontinuerlig kvalitetsförbättring

Report this content

Munters har mottagit Intel Corporations prestigefyllda utmärkelse ”Supplier Continuous Quality Improvement (SCQI) för utomordentliga prestationer under 2008. Utmärkelsen är den mest hedrande som Intel delar ut till sina leverantörer.

Utmärkelsen delas ut för exceptionella insatser avseende kvalitet och prestanda i Munters system för rening av miljöfarliga luftutsläpp i produktionsprocesser. Munters finns med bland en exklusiv grupp på 14 leverantörer som får ta emot SCQI utmärkelsen för 2008.

- Vi på Munters är stolta över att få ta emot den här mycket prestigefyllda SCQI utmärkelsen från Intel. Det här är ytterligare ett erkännande av Munters engagemang i att tillgodose våra kunders behov och vårt ständigt pågående arbete med kvalitetsförbättringar. Som en ledande leverantör av energieffektiva lösningar för luftbehandling för krävande applikationer, är det samarbetet med Intel och alla andra kunder som driver vår innovationsprocess, säger Lars Engström, CEO för Munters AB.

-Vi är glada över att Munters fick ta emot Intels 2008 SCQI utmärkelse. Endast de leverantörer som uppfyller våra mycket höga krav på kvalitet får detta erkännande. Munters har varit en värdefull samarbetspartner under många år och har bevisat sitt värde som en nyckelleverantör. Vi gratulerar dem för deras insatser under 2008 och ser fram emot deras fortsatta stöd, säger Todd Brady, Corporate Environmental manager, Intel Corporation.
Utmärkelsen SCQI är en del av Intels ”Supplier Continuous Quality Improvement”, en process för ständig kvalitetsförbättring hos leverantörer. Processen uppmuntrar leverantörerna att sträva efter ständig förbättring. För att kvalificera sig för SCQI måste leverantörerna uppnå minst 95 procent av målen i en utvärdering som bedömer prestation, förmåga att hålla kostnader, kvalitet, tillgänglighet, leveranstid, teknologi och flexibilitet.

Leverantörerna måste också klara att leverera enligt högt ställda krav vad gäller leveranser och kvalitetssystem. Dessutom måste leverantörerna detta år även uppfylla villkoren i ”Electronic Industry Code of Conduct” samt Intels ”Green Sustainability Program. Ytterligare information om programmet finns på http://supplier.intel.com/quality/.

Fredagen den 6 mars 2009
Munters AB