Backstreet Boys anlitar svenska Music Bay efter lyckad lansering av Madonna

Report this content

Backstreet Boys anlitar svenska Music Bay efter lyckad lansering av Madonna Svenska e-serviceföretaget Music Bay AB har fått ett nytt prestigeuppdrag efter lanseringen av Madonnas senaste skiva "Music". Nu ska Helsingborgsföretaget marknadsföra megapop-gruppen Backstreets Boys nya bok Backstreet Boys "The Official Book". Music Bay har producerat en multimedia-presentation som nu distribueras med hjälp av företagets digitala tjänst. Ordern är resultatet av ett samarbete mellan Backstreet Boys managementbolag, det tyskägda bokförlaget Random House Childrens Books och Music Bay. Målgruppen är i första hand gruppens en miljon registrerade fans. Boken är gruppens första och handlar om medlemmarnas liv som popstjärnor. Läsaren får en glimt av livet bakom scenen och hur det går till i skivstudion. - Det här är ett oerhört viktigt genombrott för oss på den amerikanska marknaden. Den är lika stor som hela den europeiska marknaden, men mycket tuff att komma in på för ett litet europeiskt företag, säger Jerry Wiener, marknadsansvarig på Music Bay Sverige AB. Music Trigger-tekniken gör det möjligt att på några sekunder distribuera den digitala multimedia-presentationen till alla mottagare samtidigt. Mottagarna får ett e-mail med en länk till en server där Music Triggern ligger.. Genom att sedan klicka på länken spelas presentationen upp. En stor fördel är att mottagaren slipper ladda ner filer på sin hårddisk. - Det här är ytterligare ett bevis på att vår tjänst är en stark utmanare till traditionella metoder att lansera och, distribuera och marknadsföra musikproduktioner som skivor och böcker. Music Trigger kombinerar Internets möjligheter till snabb kontakt och stor spridning, med ett nytt sätt att presentera nyheter inom musikvärlden, säger Jerry Wiener på Music Bay Sverige AB. Förutom fanclubens medlemmar kommer samtliga intressanta media, skivbolag och portaler att få presentationen. Music Bay har tidigare gjort produktioner för bland andra Madonna, Whitney Houston, Craig David och Eagle-Eye Cherry. För vidare information, vänligen kontakta: Jerry Wiener, Marknadsansvarig Music Bay Sverige AB. Telefon 070-595 25 25, 042-440 05 00 Om Music Bay AB Music Bay är ett e-serviceföretag inom musikbranschen som distribuerar musik digitalt över Internet. Företaget agerar i första hand på B2B- marknaden för musik och har som huvudsaklig målgrupp skivbolag. Music Bay har tre affärsområden: - Music Trigger - produktion av multimedia-presentationer för marknadsföring via Internet - File Trigger - försäljning och distribution av digitaliserad musik. - Live Trigger - internetbaserad musikvideokanal. Music Bay grundades 1999 och har sitt huvudkontor i Helsingborg och en filial i Hamburg. www.musicbay.org ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/23/20001023BIT00760/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/23/20001023BIT00760/bit0002.pdf