Music Bay AB flyttar huvudkontoret till Stockholm

Report this content

26 Februari - Music Bay AB flyttar huvudkontoret till Stockholm. Svenska e-serviceföretaget Music Bay AB, som distribuerar musik digitalt över Internet, flyttar huvudkontoret från Helsingborg till Stockholm. Dessutom förstärks säljsidan med två nya medarbetare, för att snabbare penetrera marknaden. Samtidigt läggs en del av verksamheten ut på entreprenad. - Samtliga åtgärder är en del av ett omfattande omstruktureringsprogram för att höja lönsamheten och effektiviteten, säger Tozer Islercelik, VD för Music Bay AB. Genom flytten till Stockholm kommer Music Bay AB närmare marknaden och de viktiga aktörerna i skivbolagsbranschen. Därmed förbättras Music Bay:s AB möjligheter att vidarutveckla samarbetet med aktörerna inom musikbranschen. Music Bay AB har tidigare gjort musikpresentationer för bland andra Madonna, Craig David, Whitney Houston, Eagle-Eye Cherry och Kent. För mer information kontakta. Tozer Islercelik VD Tel:0708-212243 E-mail:tozer.islercelik@musicbay.se Music Bay AB ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/26/20010226BIT00170/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/26/20010226BIT00170/bit0002.pdf