Music Bays försäljning och resultat för helåret 2000 blir lägre än Förväntat.

Report this content

Music Bays försäljning och resultat för helåret 2000 blir lägre än Förväntat. Den ekonomiska uppbromsning som uppstod under förra året har påverkat företagens investeringsvilja negativt. Företagen har blivit mer försiktiga och skjuter på sina investeringar, vilket även har inverkat på Music Bay. Som en följd av lägre försäljning än beräknat och investeringar i produktutveckling bedömer vi att resultatet för 2000 före skatt kommer att ligga i intervallet - 3 Milj till - 4 Milj kronor. I samband med flytten av huvudkontoret från Helsingborg till Stockholm påbörjades ett omfattande omstruktureringsprogram av verksamheten. Säljsidan förstärktes bland annat med tre nya medarbetare samtidigt som en del av verksamheten lades ut på entreprenad. För att snabbt skapa lönsamhet har vi dessutom vidtagit ytterligare åtgärder som reducerar kostnaderna och förbättrar produktutbudet. Den tidigare produkten Live Trigger har ersatts av en ny och förbättrad version, nämligen Q-mail. Många företag har redan visat stort intresse för Q-mail och ett Samarbets avtal har bland annat tecknats med Maila Nordic. Vi har även gjort produktioner för Sony Music (Isak), Eva Records (Winterparty), Vitaminic och Utfors I samband med vår årsredovisning i maj planerar vi att ge en bedömning av den ekonomiska utvecklingen för 2001. För ytterligare information kontakta Tozer Islercelik, VD Music Bay AB, fax: 08-556 040 01 alt. mobil:070-8212243. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/28/20010328BIT00710/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/28/20010328BIT00710/bit0001.pdf