Svenska Music Bay lanserar Madonna på Internet

Report this content

Svenska Music Bay lanserar Madonna på Internet Svenska e-serviceföretaget Music Bay AB har fått i uppdrag att marknadsföra Madonnas senaste album "Music" till miljontals musikintresserade i Europa. Albumet släpptes den 18 september. Music Bay har producerat en multimediepresentation som nu distribueras med hjälp av företagets digitala tjänst Music Trigger. Ordern är resultatet av ett samarbete mellan Madonnas skivbolag Warner Music, ett av världens fem största skivbolag, och Music Bay. - Det här bekräftar att vår tjänst, är en stark utmanare till traditionella metoder att lansera, marknadsföra, sälja och distribuera musik. Music Trigger kombinerar Internets möjligheter till snabb kontakt och stor spridning, med ett nytt sätt att presentera nyheter inom musikvärlden. Det är genom denna tjänst som miljontals fans till Madonna nu kan se och lyssna på världsstjärnans nya skiva "Music", säger Jerry Wiener, press/marknadsansvarig Music Bay Sverige AB. Music Trigger-tekniken gör det möjligt att på några sekunder distribuera den digitala multimedia-presentationen till alla mottagare samtidigt. Mottagarna får ett e-mail med en länk som pekar på de lokala servrar där presentationen ligger. Genom att sedan klicka på länken spelas presentationen upp. En stor fördel är att mottagaren slipper ladda ner filer på sin hårddisk. - Vi ser den här ordern som ett kvitto på att Music Trigger ligger i absolut framkant såväl tekniskt, kreativt som kostnadseffektivitetsmässigt, fortsätter Jerry Wiener. Ordern är en enorm dörröppnare för oss till övriga aktörer i skivbolagsbranschen. När nu Music Bay får förtroendet att lansera Madonna, en av världens absoluta största artister, så väcker detta naturligtvis intresset för vår tjänst inom hela musikbranschen. Vi tror att detta snart är det etablerade sättet att lansera och marknadsföra såväl små som stora artister. Music Triggern ligger ute de stora portalerna i Tyskland samt på Warner Musics egna tyska hemsida www.wea.de. Därtill har Music Triggern också gått ut till olika intressanta medier. Music Bay har tidigare gjort Music Triggers för bland andra Craig David, Whitney Houston, Eagle-Eye Cherry och Kent. För vidare information, vänligen kontakta: Jerry Wiener, Press/Marknadsansvarig Music Bay Sverige AB. Telefon 070-595 25 25, 042-440 05 00 Om Music Bay AB Music Bay är ett e-serviceföretag inom musikbranschen som distribuerar musik digitalt över Internet. Företaget agerar i första hand på B2B- marknaden för musik och har som huvudsaklig målgrupp skivbolag. Music Bay har tre affärsområden: Music Trigger - produktion av multimedia-presentationer för marknadsföring via Internet File Trigger - försäljning och distribution av digitaliserad musik. Live Trigger - internetbaserad musikvideokanal. Music Bay grundades 1999 och har 9 anställda. Huvudkontoret ligger i Helsingborg, med filial i Hamburg. www.musicbay.org ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/20/20000921BIT00070/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/20/20000921BIT00070/bit0002.pdf