Lär dig livestreama - tre fullspäckade heldagar på plats med inspiration och prova på!

Vill du lära dig livestreama - hemifrån, från din studio eller från en konsert?

Du får tillgång till användbara metoder och verktyg inom livestreaming - hur det fungerar tekniskt, kreativt och upphovsrättsligt. Efter kursen ska du ha fått nya kontakter med folk i branschen och en grundläggande förståelse för hur streaming av ljud och bild fungerar. Du får även med dig fördjupade kunskaper inom upphovsrättsfrågor, tekniska lösningar, medieplattformar samt olika möjligheter att tjäna pengar på livestreaming. Vi går igenom frågorna ”Hur sänder man på Youtube kontra Facebook och vad är skillnaderna? Vilka andra plattformar finns? Hur funkar upphovsrätten vid livestreaming? Hur tar jag betalt?” och många fler.

All undervisning sker på plats under utsatta kursdatum kombinerat med digitala inslag. Om du väljer att ansöka till ett kurstillfälle utanför din stad kan Musikerförbundet stå för din resa och logi.

Datum:
Soundtrade Studios i Solna 23-25 januari, anmäl dig här!
Musikens Hus i Göteborg 6-8 februari, anmäl dig här!

Projektledare : Anneli Axelsson070 546 99 37  Maria Blom070 433 40 36