Musti Group slutar sälja SMAAK Adult Grain-Free Fish hundfoder och SMAAK Grain-Free Chicken kattfoder

Musti Group Oyj                                Pressmeddelande   9 November 2023 kl 14:20

Som en försiktighetsåtgärd har vi idag återkallat SMAAK Adult Grain-Free Fish hundfoder och SMAAK Grain-Free kattfoder från försäljning i sin helhet, eftersom de innehåller potatisflingor från samma utländska råvarutillverkare som de tidigare återkallade partierna.

Vi går ständigt igenom den feedback vi har fått från våra kunder, och som ett resultat av detta har vår lägesbild nu blivit mer korrekt.

Vi har nu också fått reklamationer på tidigare partier av de två ovan nämnda produkterna och som en försiktighetsåtgärd vill vi återkalla dessa två produkter, i vilka utländska potatisflingor kan ha använts, helt och hållet från marknaden. I våra andra produkter används inte dessa potatisflingor.

Vi ber djupt om ursäkt till alla våra kunder. Det här är en allvarlig situation och något som aldrig borde få hända. I framtiden kommer vi att kontrollera nivån av glykoalkaloider i råvaran i varje potatisparti som vi tar emot. Vi kommer att göra allt vi kan för att säkerställa att detta aldrig händer igen.

Produkterna i fråga kan också returneras utan originalförpackning eller kvitto. Om du har köpt dessa produkter rekommenderar vi att du slutar använda dem och returnerar dem till en Musti ja Mirri eller Peten Koiratarvike butik.

Vi ber dig också att göra en formell reklamation direkt till vår kundtjänst på asiakaspalvelu@mustijamirri.fi eller info@petenkoiratarvike.fi om det behövs. Instruktioner för detta finns på vår webbplats https://www.mustijamirri.fi och www.petenkoiratarvike.fi