MVV Holding: BOKSLUTSKOMMUNIKE´ 2008(MVV MTFB)

(NGM: GLAS MTFB)

• Rörelseresultatet för 2008 blev -6 662 KSEK (-1 444 KSEK år 2007)

• Omsättningen för 2008 blev 9 720 KSEK (4 485 KSEK år 2007)

• Styrelsen föreslår att ingen utdelning skall ges.

• Datum för publicering av årsredovisning och avhållandet av bolagsstämma meddelas senare.

Den vändning av det negativa resultatet som styrelsen hade förhoppning om i halvårsrapporten 2008 har tyvärr inte infriats. Den försämrade efterfrågan har inneburit att omsättningen för Glass Safe Sweden AB (publ) under 2008 endast uppgår till 9.7 MSEK.

Glass Safes orderstock har minskat dramatiskt de senaste månaderna. Det försämrade orderläget beror på att investeringsviljan i det snabbt förändrade konjunkturläget är i det närmaste obefintlig, vilket slagit hårt på försäljningen av säkerhetsmontrar. Dessutom har den rådande lågkonjunkturen drabbat många av våra kunder inom verkstadssektorn, vilket i sin tur inneburit att order för vårt bolags övriga verksamhet avsevärt har reducerats.

Glass Safes likvida situation är mycket ansträngd. Styrelsen ser inte längre en nyemission som en lösning på likviditetsproblemet. I stället har styrelsen beslutat att drastiskt reducera verksamheten i bolaget. Företaget har i dagsläget alldeles för stora lokaler i relation till den planerade verksamheten och har därför inlett förhandlingar med det kommunala hyresbolaget för att snarast möjligt kunna lämna de lokaler som hyrs av dem. Företaget har också förberett för att kunna avyttra samtliga maskiner som finns i dessa lokaler och all personal har sagts upp.

Genom att behålla ett fåtal maskiner samt behålla den mindre lokal som bolaget idag hyr, kan Glass Safe vidmakthålla en mindre mekanisk verkstadsverksamhet och dessutom hålla en produktionsberedskap för säkerhetsmontrar till betydligt minskade kostnader. Styrelsen och den verkställande direktören har också beslutat att avstå arvoden och lön till dess rekonstruktionen genomförts.

I samråd med bolagets revisor har styrelsen beslutat om åtgärder som påverkar resultatet för 2008 negativt med cirka 2.5 MSEK. Dessa åtgärder består bland annat av nedskrivningar av investeringar gjorda i de lokaler vi avser att lämna, nedskrivningar av utvecklingskostnader samt reduktion av lagervärden.

Hässleholm 20 februari 2009

Nästa rapport lämnas under augusti 2009 (halvårsrapport)

För ytterligare information vänligen kontakta:

Kryszof Johansson, VD

info@glass-safe.se

0451 -70 75 10

(för fullständig rapport se bifogad fil)