MVV Holding: BOKSLUTSKOMMUNIKÉ MVV HOLDING AB (PUBL.) (MVV MTFB)

(NGM: MVV MTFB)

Januari-december 2009

Glass Safe Sweden AB har under året bytt (november) verksamhet och namnändrats till MVV Holding AB. Årets redovisning hänför sig därför huvudsakligen till den tidigare verksamheten och tillhör den tidigare styrelsens förvaltning. Bolaget är fortsatt noterat på NGM Nordic MTF.

Under fjärde kvartalet förvärvades samtliga aktier i MVV International AB

I denna bokslutskommunikè redovisas moder och dotterbolag separat.

Framtida rapportering sker på koncernnivå. Rapporten innehåller dels uppgifter avseende hela redovisningsåret och dels för andra halvåret

Året i sammandrag:

MVV Holding AB´s omsättning uppgick till 3 789tsek (9 679tsek.)

MVV Holding AB´s resultat före skatt blev -2 267 tsek (-6 599 tsek.)

MVV International AB´s omsättning uppgick till 17 123 tsek (12 862 tsek.)

MVV International AB´s resultat före skatt blev 1 108 tsek. (1 092 tsek)

Verksamheten MVV Holding AB.

Den tidigare verksamheten i Glass Safe Sweden AB utgjordes av tillverkning och försäljning av säkerhetsmontrar i glas. Bolagets produkter bedömdes ursprungligen ha goda förutsättningar för en stabil tillväxt, men marknadsutvecklingen har kraftigt avvikit från de prognoser som presenterats. Bolaget har brottats med stora förluster i verksamheten och

under våren 2009 beslöt därför den sittande styrelsen att avveckla den dåvarande verksamheten för att därigenom förhindra fortsatta förluster.

Avvecklingen av den tidigare verkstadsrörelsen innebar att samtliga tillgångar avyttrades och även att samtliga skulder kunde regleras. Avvecklingen var genomförd 2009-08-31. Resultatet av avvecklingen blev ett bolag helt utan tillgångar och skulder.

Efter ett initiativ från Kuren AB erbjöds bolaget att förvärva Kurens dotterbolag, teknikkonsultföretaget MVV International AB. Motivet bakom Kurens initiativ var att sprida sitt ägande i dotterbolaget och få tillgång till en handelsplats för MVV´s aktier. Bolaget, som bedriver industriell utveckling på konsultbasis, listningen hos NGM MTF som en möjlighet att säkerställa den spetskompetens, som krävs för att framgångsrikt kunna ta marknadsandelar på en hårt konkurrensutsatt marknad, bl. a genom att kunna erbjuda nyckelpersoner att bli delägare.

Bolagsstämma 4 november 2009.

Vid en extrainkallad bolagsstämma i Glass Safe Sweden AB den 4 november 2009 fattades beslut om att förvärva MVV International AB´s samtliga aktier genom en riktad apportemission till Kuren AB. Bolagsstämman beslöt också att förändra verksamheten inriktning till att i första hand omfatta industriell utveckling genom konsultinsatser. Vid samma bolagsstämma beslöts även att namnändra bolaget till MVV Holding AB och att flytta sätet till Vara, Västra Götaland

Årets resultat MVV Holding AB

Bolagets försäljning i den tidigare verkstadsrörelsen fram till 2009-08-31 uppgick till ca 3 700 tsek (9 679tsek). Försäljningsminskningen är ett direkt resultat av en kraftig marknads-reduktion och beslutet att avveckla försäljning och tillverkning av säkerhetsmontrar.

Bolagets kostnader under året har uppgått till ca 6 000 tsek (15 877 tsek), vilket har genererat ett underskott om ca 2 300 tsek ( 6 599 tsek). Årets förlust inkluderar då samtliga avvecklingskostnader för verksamheten. Dessa kostnader är att beteckna som engångskostnader och jämförelsestörande, men kommer inte att särredovisas i årets redovisning.

Resultatet per aktie

Resultatet per aktie framgår av nedanstående tabeller.

MVV Holding AB:

|TABLE ID=91|

För den sammanslagna verksamheten i MVV Holding AB och MVV International AB har för verksamhetsåret 2009 inte upprättats någon koncernredovisning med hänsyn till den korta period som ett koncernförhållande har förelegat, ca två månader. Resultatet i dotterbolaget (100 %) MVV International AB fördelat på antalet aktier i MVV Holding AB skulle bli

+0,01 SEK per aktie.

Bolagets ställning

Vid årets början var bolagets aktiekapital intakt men under året och genom de förluster som realiserades vid avveckling förbrukades såväl de kvarvarande reserver som bolagets aktiekapital. Genom apportemissionen och förvärvet av MVV International AB´s samtliga aktier återställdes bolagets aktiekapital

.

Vid årets utgång bestod tillgångarna av aktier i dotterbolaget MVV International AB till ett bokfört värde av 9 000 tsek (0 tsek), en kvarstående reversfordran om 175 tsek. ( 0 tsek), andra kortfristiga fordringar och kassa om 129 tsek (868 tsek) .

Bolagets skulder och eget kapital fördelade sig med ett eget kapital om 8 900 tsek (2 167tsek.) och kortfristiga skulder om 404 tsek.(5 910 tsek.)

Verksamheten i MVV International AB.

Det rörelsedrivande dotterbolagets försäljning uppgick för helåret 2009 till 17 123 tsek

(12 863 tsek). I den kraftiga försäljningsökningen ingår en försäljning av material för prototyptillverkning med 2 487 tsek, vilket inte genererats ur konsultverksamheten. Försäljning har skett utan handelsmarginal och påverkar därför inte resultatet. Försäljningen av konsulttjänster ökade följaktligen med 1 779 tsek till 14 642 tsek, en försäljningsökning om ca 13 %.

Årets resultat MVV International AB

Årets resultat uppgår till 1 108 tsek (1 092 tsek), vilket är i linje med prognos.

MVV Internationals tillgångar består i huvudsak av omsättningstillgångar i form av kundfordringar och likvida medel. Vid årets slut förfogade bolaget över likvida medel och outnyttjade krediter om sammanlagt ca 2 900 tsek (2 300 tsek.) och kundfordringar om

6 707 tsek (2 600 tsek).

Bolagets skulder utgjordes i första hand av kortfristiga skulder i form av upplupna löneskulder och leverantörsskulder. Skulder till bank och finansbolag uppgick vid årets slut till ca 1 200 tsek.

Vinstdisposition

Styrelsen kommer att föreslå årets ordinarie bolagsstämma att årsresultatet skall balanseras i ny räkning och ingen utdelning kommer ske.

Ordinarie årsstämma

Styrelsen föreslår att ordinarie årsstämma skall hållas i bolagets lokaler i Vara onsdagen den 21 april 2010.

Årsredovisning

Årsredovisning och revisionsberättelse kommer att publiceras senast 10 dagar för årsstämman via NGM news och på bolagets hemsida, www.mvv.se. Årsredogörelsen kan också rekvireras från bolagets huvudkontor.

Koncernredovisning

Från verksamhetsåret 2010 kommer verksamheten att redovisas som en koncern och MVV´s samtliga tillgångar och resultat tillförs i en koncernavräkning.

Halvårsrapport

Nästa rapport från bolaget kommer att ske som en halvårsrapport för de första 6 månaderna 2010. Rapporten kommer att publiceras senast 31 augusti 2010 och finnas tillgänglig via NGM news och på bolagets hemsida.

Prognos för 2010.

Under 2010 kommer MVV Holding AB att fokusera på ägande av rörelsedrivande dotterbolag. Bolaget kommer att belastas med kostnader för notering, information till aktieägare och liknande kostnader som är av administrativ karaktär.

Verksamheten hos dotterbolaget MVV International AB bedöms komma att växa ytterligare under året. Utvecklingen på marknaden för tekniska konsulttjänster bedöms bli positiv, men är fortfarande osäker och detta påverkar prognosen. Programvaran CASATnx, som utvecklats under de två senaste åren, kommer att stå färdig under hösten 2010. Intäkterna från licensförsäljning och konsultinsatser kopplade till systemintegration kommer att påverka bolagets försäljning positivt, men ledtiden för affärsavslut är i dagsläget svåra att uppskatta.

Prognosen för första kvartalet innebär dock en kraftig försäljningsökning och beräknas uppgå till strax under 6 000 tsek (ca 3 000), vilket är en fördubbling i jämförelse med föregående år. Resultatet under samma period beräknas uppgå till ca 600 tsek, vilket är att beteckna som normalt för konsultverksamhet av det här slaget.

Bolagets tillväxt under det kommande verksamhetsåret kommer att kunna finansieras i den löpande driften utan extra tillskott av aktieägarkapital.

Vara februari 2010

Styrelsen för MVV Holding AB

(För fullständig rapport, inkl. tabeller, se bifogad fil)