\[MVV Holding AB ansöker om avnotering från NGM Equity. ]\

Nordic Growth Market-listade MVV Holding AB:s dotterbolag och del i H&D Wireless Group,

Styrelsen för MVV Holding AB (publ) har ansökt om avnotering av aktierna från NGM Equity.

Mot bakgrund av den koncentrerade ägarbilden och mycket begränsade handeln i MVVs aktier på NGM Equity har styrelsen, i linje med vad som aviserades i ett pressmeddelande den 19 september 2019, ansökt om avnotering av aktierna.

En avnotering innebär bland annat att aktierna inte längre är föremål för organiserad handel på NGM Equity och att bolaget inte längre är skyldigt att lämna information till marknaden i enlighet med reglerna på NGM Equity och EU:s marknadsmissbruksförordning. Äganderätten till aktierna påverkas dock inte och aktieägarna har kvar sina rättigheter enligt aktiebolagslagen.

Sista dag för handel på NGM Equity kommer att meddelas så snart den bestämts av NGM.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Pär Bergsten, VD och koncernchef

Växel +46-8-55118460
Email: Par.Bergsten@hd-wireless.se
Web:

Om MVV Holding:

MVV grundades 1990 med industriell teknik som kärnkompetens. 90-talet präglades av outsourcad produktion, främst driven av en högkostnadssituation i Sverige. Arvet från början av 90-talet har aldrig lämnat oss. Vår verksamhet kommer att bidra till ökad produktivitet i allt vi gör. Det är lätt att förstå att våra industriella ingenjörer inom fältet strävar efter kontinuerlig förbättring av våra kunders produktivitet, vi låter produktivitetsbegreppet vara vår vägledande princip i allt. Våra rekryteringsprocesser måste vara snabba, effektiva och korrekta. Våra produkter ska vara enkla, effektiva och kostnadseffektiva. Våra utbildningsprogram fokuserar på produktivitet och själva undervisningen utförs med optimalt innehåll så att studenten lär sig snabbt och effektivt. https://mvvinternational.com/