Ny styrelse och VD i MVV Holding AB (publ).

På årsstämman i MVV den 28 maj 2019 valdes Peter Dahlander, Johan P Schlyter, Patrik Larsson och Pär Bergsten som styrelseledamöter. Styrelsen har utsett Pär Bergsten som ordförande och har i samråd med bolagets huvudägare, Konsult, Utveckling, Rekonstruktion, Engagemang och Nyttooptimering i Vara Aktiebolag, (”Kuren”) org.nr 556464–6510 utsett Johan P Schlyter till VD.  Tidigare VD och tillika ägare av Kuren, Sören Gustafsson, kommer att vara behjälplig under en övergångsperiod för att säkerställa en bra start för Johan

Nasdaq First North-listade H&D Wireless har som meddelats åtagit sig att lämna ett frivilligt offentligt bud på samtliga aktier i MVV Holding AB (publ) (”MVV”), org.nr 556557–8142 i enlighet med Kollegiet för svensk bolagsstyrnings Takeoverregler för vissa handelsplattformar (det ”Publika Budet”). Erbjudandehandlingen (”Publika Budet”) är ett prospekt som har registrerats av Finansinspektionen i enlighet med bestämmelserna i 2 kap. 25 och 26 §§ lagen om handel med finansiella instrument. Prospektet innehåller även sådan information som en erbjudandehandling ska innehålla enligt Kollegiet för svensk bolagsstyrnings regler rörande offentliga uppköpserbjudanden avseende aktier i svenska aktiebolag vilkas aktier handlas på vissa handelsplattformar (”Takeoverreglerna”). Det är styrelsens uppfattning att erbjudandehandlingen kommer att bli offentlig inom kort.

Kuren, som äger 2 487 868 B-aktier samt 50 000 A-aktier, motsvarande totalt 48,77 procent av aktiekapitalet respektive 52,85 procent av röstetalet i MVV har åtagit sig att acceptera det Publika Budet när detta blir offentligt.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Johan P Schlyter, VD
Växel +46-500-495930
Email: johan.schlyter@mvv.se
Web: www.mvvinternational.com

Om Johan P Schlyter:
Johan, född i Göteborg 1961 och uppväxt i Vargön utanför Vänersborg vid Vänern, har sin examen från Handelshögskolan i Göteborg med inriktning på internationell ekonomi och marknadsföring. Efter sina studier har Johan jobbat i huvudsak inom fordonsindustrin med ledande befattningar inom Scania CV AB, Ålö AB och MAN Truck & Bus AG.

Om MVV Holding:
MVV grundades 1990 med industriell teknik som kärnkompetens. 90-talet präglades av outsourcad produktion, främst driven av en högkostnadssituation i Sverige. Arvet från början av 90-talet har aldrig lämnat oss. Vår verksamhet kommer att bidra till ökad produktivitet i allt vi gör. Det är lätt att förstå att våra industriella ingenjörer inom fältet strävar efter kontinuerlig förbättring av våra kunders produktivitet, vi låter produktivitets begreppet vara vår vägledande princip i allt. Våra rekryteringsprocesser måste vara snabba, effektiva och korrekta. Våra produkter ska vara enkla, effektiva och kostnadseffektiva. Våra utbildningsprogram fokuserar på produktivitet och själva undervisningen utförs med optimalt innehåll så att studenten lär sig snabbt och effektivt. https://mvvinternational.com/

Taggar: