Ny styrelseordförande och VD i MVV Holding AB (publ)

Med anledning av att Nordic Growth Market-listade MVV Holding AB:s styrelse, tillsätter Pär Bergsten, nuvarande ordförande, som ny VD från och med 13 december 2019, blir ledamoten Peter Dahlander styrelseordförande. Johan P. Schlyter som varit inhyrd som VD inom MVV under övergångsprojektet kvarstår som styrelseledamot i enlighet med Årsstämmans beslut. Pär Bergsten kvarstår som VD och koncernchef i H&D Wireless AB vilket är moderbolag till MVV.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Pär Bergsten, VD i MVV Holding AB

Växel +46-8-55118460
Email: investors@hd-wireless.se eller Par.Bergsten@hd-wireless.se
Web: www.hd-wireless.com

Om MVV Holding:

MVV grundades 1990 med industriell teknik som kärnkompetens. 90-talet präglades av outsourcad produktion, främst driven av en högkostnadssituation i Sverige. Arvet från början av 90-talet har aldrig lämnat oss. Vår verksamhet kommer att bidra till ökad produktivitet i allt vi gör. Det är lätt att förstå att våra industriella ingenjörer inom fältet strävar efter kontinuerlig förbättring av våra kunders produktivitet, vi låter produktivitetsbegreppet vara vår vägledande princip i allt. Våra rekryteringsprocesser måste vara snabba, effektiva och korrekta. Våra produkter ska vara enkla, effektiva och kostnadseffektiva. Våra utbildningsprogram fokuserar på produktivitet och själva undervisningen utförs med optimalt innehåll så att studenten lär sig snabbt och effektivt. https://mvvinternational.com/