Styrelsen i MVV Holding – Erhållit prospekt för publikt bud på bolaget.

Nordic Growth Market-listade MVV Holding AB:s styrelse har erhållit prospekt för publikt bud på bolaget från H&D Wireless Holding AB, listat på Nasdaq First North. Den 18 juli meddelade Finansinspektion att de godkänner det prospekt som kom dem tillhanda 10 maj 2019. Det publika erbjudandet till MVV Holding ABs aktieägare blir publikt 18 juli 23:55.

Med anledning av ovanstående och att styrelsen i de båda bolagen består av samma personer, har styrelsen i MVV uppdragit åt Traneko AB(”Traneko”) att avge ett utlåtande om Erbjudandets skälighet ur ett finansiellt perspektiv (”Utlåtandet”), s.k. Fairness Opinion, för MVVs aktieägare.

”Baserat på och med förbehåll för ovanstående är det Tranekos uppfattning att, per denna dag, Erbjudandet är att betrakta som skäligt ur ett finansiellt perspektiv för aktieägare i MVV.”

Traneko har mångårig erfarenhet av professionell legal och finansiell rådgivningsverksamhet inom Mergers & Acquisitions och Corporate Finance. Traneko erhåller ett fast arvode för upprättandet av detta Utlåtande och har i övrigt inga andra affärsrelationer med eller kopplingar till MVV eller H&D Wireless.

Denna information är sådan information som MVV Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 23:55 CET den 18 juli 2019.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Pär Bergsten, Styrelseordförande
Växel +46-8-55118460
Email: Par.Bergsten@hd-wireless.se
Web: www. mvvinternational.com

Om MVV Holding:
MVV grundades 1990 med industriell teknik som kärnkompetens. 90-talet präglades av outsourcad produktion, främst driven av en högkostnadssituation i Sverige. Arvet från början av 90-talet har aldrig lämnat oss. Vår verksamhet kommer att bidra till ökad produktivitet i allt vi gör. Det är lätt att förstå att våra industriella ingenjörer inom fältet strävar efter kontinuerlig förbättring av våra kunders produktivitet, vi låter produktivitetsbegreppet vara vår vägledande princip i allt. Våra rekryteringsprocesser måste vara snabba, effektiva och korrekta. Våra produkter ska vara enkla, effektiva och kostnadseffektiva. Våra utbildningsprogram fokuserar på produktivitet och själva undervisningen utförs med optimalt innehåll så att studenten lär sig snabbt och effektivt. https://mvvinternational.com/