Invoiceit förvärvar MWM

Report this content

Februari 2007. Invoiceit AB har förvärvat MWM, Media Workflow Management, sedan samtliga aktieägare, på rekommendation av MWM:s tidigare styrelse, har kommit att acceptera Invoiceits bud.

Invoiceit ägs av Charlotte Linden, Fredrik Sjölin och Tony Svensson, också VD i MWM och en av de tidigare huvudägarna i MWM. Tony Svensson utsågs till ny styrelseordförande på det konstituerande möte som hölls av den nya styrelse som med anledning av förvärvet valdes på en extra bolagsstämma i MWM på onsdagen den 31 januari.

– MWM har en bra affärsidé och bra produkter för den grafiska industrin, och vi vill bygga vidare på detta och utveckla företaget, säger Invoiceits VD Charlotte Linden. MWM har genomgått en generationsväxling under de senaste åren, kostnadsmassan har anpassats med sikte på att frambringa ett lönsamt bolag. Vårt erbjudande gentemot befintliga och nya kunder kommer sålunda att stärkas, och jag hyser därför en stark optimism för framtiden.

Invoiceit arbetar med konsultation inom ekonomisk administration. Det är grundat 2003 och har idag 17 anställda. För räkenskapsåret 2006/2007 är den budgeterade omsättningen 12 miljoner kronor och det budgeterade rörelseresultatet 1,5 miljoner.

Invoiceit AB ser sig som en långsiktig ägare av MWM, med avsikten att erbjuda system och konsultation. Invoiceits mål är att stärka MWM:s erbjudande och låta det växa successivt. Strategiskt ger en ökad företagsstorlek ökad stabilitet, de bägge bolagen kommer att erhålla kostnadssynergier och Invoiceit kommer att utveckla MWM:s konsultverksamhet. De bägge bolagen kommer att marknadsföras under namnet MWM och uppdelade i två affärsområden, IT-system och konsultverksamhet. Den sammanlagda verksamheten beräknas omsätta 35 miljoner kronor under 2007 och ha 37 anställda.

För mer information kontakta Tony Svensson 070 231 99 77 eller Charlotte Linden 0709 81 73 32.