MWM förvärvar ITK

Report this content

MWM har den 12 juli 2007 förvärvat samtliga aktier i ITK Holding och ITK Affärssystem.

MWM förvärvar ITK
MWM har förvärvat samtliga aktier i ITK Holding och ITK Affärssystem.
– ITK har ett bra systemerbjudande vad gäller sina egenutvecklade moduler och ett nära samarbete med Microsoft Axapta affärssystem, och det vill vi bygga vidare på. Genom detta förvärv kommer MWM:s erbjudande att stärkas både mot befintliga och nya kunder. Synergieffekter kommer att uppnås genom gemensam ekonomi, administration och utveckling. ITK kommer att tillföras resurser i form av projektledare, säger MWM:s VD Tony Svensson.

ITK fokuserar på att leverera affärssystem till den grafiska industrin. Bolaget grundades 1994 och har 6 anställda. För räkenskapsåret 2007 är den budgeterade omsättningen 6 miljoner kronor och rörelseresultatet 0,5 miljoner kronor.

MWM:s mål är att stärka sitt erbjudande och fortsätta att växa successivt. Den sammanlagda verksamheten, som har brutet räkenskapsår, beräknas omsätta 45 miljoner kronor under 2007-2008 och bolaget har cirka 45 anställda.

Tony Svensson och ITK:s nuvarande VD Thomas Frisk ser på framtiden med tillförsikt. Thomas fortsätter som VD för ITK affärssystem, som kommer att ändra namn till MWM affärssystem.

För mer information kontakta Tony Svensson 070 231 99 77 eller Thomas Frisk 070 385 56 00.