MWM tillförs 6, 6 miljoner kronor genom nyemission och konvertibelt förlagslån

Report this content

MWM, som levererar IT-lösningar för alla typer av grafisk industri och tryckta medier, har tillförts närmare 6, 6 miljoner kronor genom nyemission av aktier och genom att utge ett konvertibelt förlagslån, vilket en extra bolagsstämma beslutade om den 13 oktober 2005. Såväl nyemissionen som förlagslånet kom att övertecknas.

– Vår målsättning är att kunna erbjuda IT-lösningar till grafisk industri och tryckta medier i en allt vidare definition med tydligare orientering också mot civiltryckerier. Det tillförda kapitalet gör att vi återbetalar ett långfristigt lån till Industrifonden, vilket stärker upp det egna kapitalet, säger MWM:s VD Tony Svensson. De nyemitterade aktierna samt de utgivna skuldebreven inom ramen för det konvertibla förlagslånet tecknades dels av bolagets befintliga aktieägare, dels av en begränsad krets av externa intressenter. Sammanlagt tecknades 1 400 000 aktier för 5 miljoner 600 tusen kronor och 130 000 skuldebrev för 1 miljon 40 tusen kronor, vilket innebär att MWM har tillförts totalt 6 miljoner 640 tusen kronor. Huvuddelen av aktierna och skuldebreven, till ett värde av 3 miljoner 696 kronor, har tecknats av investmentbolaget ITP, som också har större ägarintressen bland annat i de noterade bolagen NeoNet, Unibet, Ark Travel och Accelerator i Linköping AB. Den näst största posten av aktier och skuldebrev, till ett värde av drygt 832 000 kronor, tecknades av bolagets VD Tony Svensson, och den tredje största posten, till ett värde av drygt 536 000 kronor, av Investment AB Spiltan. För ytterligare information, kontakta: VD Tony Svensson, 070- 231 99 77