My Beat AB: Kommuniké från extra bolagsstämma den 8 augusti 2024 i My Beat AB

Idag, den 8 augusti 2024, hölls extra bolagsstämma i My Beat AB (”Bolaget”). Nedan följer en sammanfattning av de beslut som fattades. Samtliga beslut fattades med erforderlig majoritet.

Beslut om emission av aktier som betalning för lån

Stämman beslutade, i enlighet med aktieägarförslaget, om en riktad emission (kvittningsemission) av högst 29 687 499 aktier, innebärande en ökning av aktiekapitalet med högst 1 068 749,96 kronor. Aktierna ska tecknas till en kurs om 0,0768 kronor per aktie. Rätt att teckna aktier ska, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, tillkomma Advisum AS, Moat AS, Tallhaga Invest AB och Ida Bakken AS i enlighet med tabellen nedan.

Långivare Lånebelopp Antal aktier Närståendeförhållande
Advisum AS 850 000 11 067 708 Kontrolleras av styrelseordförande Olav Kalve
Moat AS 780 000 10 156 250 Kontrolleras av styrelseledamot Steffen Kalve
Ida Bakken AS 600 000 7 812 500 Kontrolleras av Ida Bakken, vilken är närstående till styrelseledamot Steffen Kalve
Tallhaga Invest AB 50 000 651 041 Kontrolleras av styrelseledamot Daniel Lindström
Totalt 2 280 000 29 687 499

Beslut om godkännande av styrelsens beslut om förvärv av Telemarketing & Customerservice Silverstone AB och kvittningsemission av aktier som betalning för förvärvet

Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, om att godkänna förvärvet av Telemarketing & Customerservice Silverstone AB och kvittningsemission av aktier som betalning för förvärvet. Kvittningsemissionen avser högst 12 000 000 aktier och innebär en ökning av aktiekapitalet om 427 808,28 kronor. Aktierna ska tecknas till en kurs om 0,431 kronor per aktie. Rätt att teckna aktier ska, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, endast tillkomma Nålen utbildning & konsulting AB.

Efter dessa emissioner har My Beat totalt antal utestående aktier: 125 424 788

Beslut om val av ny styrelseledamot

Stämman beslutade, i enlighet med aktieägarförslaget, att välja Bolagets tillförordnade verkställande direktör Jens Petterson till ordianarie styrelseledamot för tiden intill slutet av nästa årrsstämma.

Olav Kalve, Styrelseordförande
E-post: olav.kalve@advisum.no
Telefon: +47 906 92 993

MyBeat är en svensk fristående mobiloperatör. Bolaget erbjuder mobiltelefoni och mobilt bredband med 5g uppkoppling för privatpersoner i Sverige till konkurrenskraftiga priser utan att göra avkall på servicenivå. MyBeat har ett starkt fokus på att ge kunderna en bra produkt tillsammans med den bästa servicen och har därför en kundtjänst som alltid är lätt att nå, både via telefon och epost.

Denna information är sådan som My Beat AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-08-08 13:46 CET.