My Beat AB (publ): Flaggning enligt Spotlights regelverk

My Beat AB (pub) (”My Beat” eller “Bolaget”) har fått kännedom om att ett antal aktieägares aktieinnehav över- eller underskrider de gränser för aktier och röster vilket Bolaget enligt Spotlight Stock Markets regelverk ska offentliggöra.

Efter registrering av den kvittningsemission som beslutades på extra bolagsstämma den 8 augusti 2024 har följande gränser för aktier och röster överskridits respektive underskridits.

Advisum AS, som kontrolleras av Bolagets styrelseordförande Olav Kalve, äger totalt 25 351 357 aktier och kontrollerar cirka 20,21 procent av det totala antalet aktier och röster i Bolaget, jämfört med cirka 17,06 procent innan kvittningsemissionen.

Bolagets styrelseledamot Steffen Kalve äger privat och genom Moat AS totalt 17 653 595 aktier och kontrollerar cirka 14 procent av det totala antalet aktier och röster i Bolaget, jämfört med cirka 5,12 procent innan kvittningsemissionen.

Ida Bakken AS, som kontrolleras av Ida Bakken (närstående till styrelseledamot Steffen Kalve), äger 5 068 788 aktier och kontrollerar cirka 10,27 procent av det totala antalet aktier och röster i Bolaget.

SK Investor äger 9 999 999 aktier och kontrollerar cirka 7,97 procent av det totala antalet aktier och röster i Bolaget, jämfört med cirka 11,94 procent innan kvittningsemissionen.

Geir Bakken AS äger 9 241 071 aktier och kontrollerar cirka 7,37 procent av det totala antalet aktier och röster i Bolaget, jämfört med 11,04 procent före kvittningsemissionen

Nålen utbildning & konsulting AB äger 12 000 000 aktier och kontrollerar cirka 9,57 procent av det totala antalet aktier och röster i Bolaget, jämfört med 0,0 procent före kvittningsemissionen.

För mer information, vänligen kontakta:
Olav Kalve, Styrelseordförande
E-post: olav.kalve@advisum.no
Telefon: +47 906 92 993

MyBeat är en svensk fristående mobiloperatör. Bolaget erbjuder mobiltelefoni och mobilt bredband med 5g uppkoppling för privatpersoner i Sverige till konkurrenskraftiga priser utan att göra avkall på servicenivå. MyBeat har ett starkt fokus på att ge kunderna en bra produkt tillsammans med den bästa servicen och har därför en kundtjänst som alltid är lätt att nå, både via telefon och epost.