My Beat AB bekräftar framgångsrik integration av försäljningsorganisationen

My Beat AB hänvisar till ett pressmeddelande den 19 april om förvärvet av en försäljningsorganisation och tillkännager att integreringen av försäljningsorganisationen har varit smidig och framgångsrik. Den nya organisationen har med god marginal uppnått målen för perioden

My Beat AB meddelar idag att den nya försäljningsorganisationen har integrerats framgångsrikt och redan uppnått betydande resultat. Denna framgång markerar ett viktigt steg i företagets strategi att förbättra kundlojaliteten och driva tillväxt. De tecknade avtalen mellan My Beat AB och de nya kunderna i Maj månad förväntas generera intäkter på ungefär 1,5 MSEK fördelat på två år. Mer än 95% av de nya kunderna har valt en tvåårig bindningstid för sina tjänster. Telekombranschen är en konkurrensutsatt marknad där nära kundrelationer är avgörande för långsiktig framgång. I Maj månad integrerade My Beat AB sin nya försäljningsorganisation med målet att attrahera nya kunder och förlänga samt förbättra de befintliga kundrelationerna. Dessa mål verkar nu bekräftas redan under den första månaden i drift.

Den nya försäljningsorganisationen, som genomgår en "try and buy"-process, har implementerat en serie åtgärder för att motverka kundbortfall, inklusive en omfattande churn protection-strategi. Dessa åtgärder har visat sig vara effektiva genom ett minskat antal kunder som lämnar företaget.

Dessutom har försäljningsorganisationen arbetat med den nya prisplanen som mottagits väl av marknaden. Den nya prisplanen har inte bara attraherat nya kunder utan även ökat försäljningen bland de befintliga kunderna.

"Vi är väldigt nöjda med hur My Beats ledning välkomnat oss in i företaget och vi är verkligen imponerade över hur snabbt My Beat agerat i denna omställning. Vi även stolta över den framgång vi har åstadkommit på så kort tid tillsammans" säger Erik Vennerlund, försäljningschef för My Beat AB. "Våra insatser för att motverka churn, assistera kundservice och införandet av den nya affärsmodellen har varit mycket effektiva. Jag ser fram emot att få bygga vidare på detta under sommaren och glädjes åt möjligheterna som skapas för både våra medarbetare och våra framtida kunder."

Olav Kalve, Ordförande i My Beat, säger att styrelsen är mycket nöjd med de resultat den nya säljorganisationen producerar. Tillväxttakten de har producerat i kundbasen den första månaden bekräftar att vi är på rätt väg för att nå vårt mål om 100% tillväxt i omsättning under räkenskapsåret med goda, positiva EBITDA-resultat. My Beat kommer att överväga att påskynda slutet av "Try-and Buy"-processen för att skala upp säljorganisationen tidigare.

Kontaktinformation:

Olav Kalve (Styrelseordförande)
E-post: olav.kalve@advisum.no
Telefon: +47 906 92 993

Om My Beat AB:
MyBeat är en svensk fristående mobiloperatör. Bolaget erbjuder mobiltelefoni och mobilt bredband för privatpersoner i Sverige till konkurrenskraftiga priser utan att göra avkall på servicenivå. MyBeat har ett starkt fokus på att ge kunderna den bästa servicen och har därför en kundtjänst som är lätt att nå, både via telefon och epost.