My Beat anställer Jens Pettersson som tillförordnad VD.

MyBeat har idag ingått avtal med Jens Pettersson om att han tar över som tillförordnad VD för  My Beat AB.

Jens Pettersson har en mycket gedigen telekombakgrund med mer än 22 år i branschen. Han var med och byggde upp Comviq som en av de allra första oberoende operatörerna i Sverige. Han deltog i  sammanslagningen av Comviq till Tele2 och fortsatte i Tele2 med ansvar för produkter och B2C-marknaden. Jens har alltså en lång karriär inom mobiltelefoni med fokus på produkter och tjänster kombinerat med ledande roller inom strategi och förändringsinitiativ. Han kommer driva MyBeat vidare med fokus på att leverera innovativa, kundcentrerade mobiltjänster som ger avtryck i dagens snabbrörliga digitala landskap.

Det är med stor ödmjukhet inför uppgiften som jag ansluter mig till MyBeat som tillförordnad VD, och jag är redo att använda min omfattande bakgrund inom telekomsektorn för att ytterligare säkerställa tillväxt och innovation. Mitt åtagande är att leda MyBeat till en lysande stjärna i hur mobiltelefoni ska erbjudas och användas med utgångspunkt från kunden.

Olav Kalve, styrelseordförande för MyBeat, säger att styrelsen är mycket nöjda med att få in Jens Pettersson i laget. Han kommer att erbjuda MyBeat betydande kompetens och erfarenhet relaterad till drift och vidareutveckling av företaget.