• My Beat AB/

MyBeat förvärvar kontrakt för infrastruktur och lanserar nytt affärsområde – Elabonnemang

MyBeat meddelar idag att bolaget har tecknat ett avtal om att förvärva ett kontrakt som innefattar befintlig författningsmässig infrastruktur inom energisektorn. Förvärvet innebär att MyBeat kan lansera ett nytt affärsområde – Elabonnemang.

Genom att ta över ett avtal för redan etablerad it-infrastruktur kan MyBeat påbörja sin elverksamhet utan friktion eller kompletterande infrastruktur, vilket möjliggör en smidig och effektiv start för att leverera tjänster till slutkunderna. Med detta steg kan MyBeat inte bara erbjuda mobil- och bredbandstjänster med 5G och tillhörande säkerhetstjänster, utan är nu även ett elbolag som erbjuder elavtal till sina kunder.

Med lanseringen av El påbörjar MyBeat även en försäljning inom B2B segmentet. Mybeat kommer att utvärdera om en fortsatt satsning inom B2B kan vara aktuell även för övriga produkter och tjänster under årets gång.

Denna expansion förväntas bidra till ökade intäkter för MyBeat samtidigt som det ger ett stort mervärde för både befintliga och nya kunder. Att erbjuda konkurrenskraftiga elabonnemang innebär att MyBeat förstärker sitt erbjudande på marknaden och ökar kundnyttan genom att tillhandahålla en helhetslösning för både telekom- och energitjänster.

Erik Vennerlund, Försäljningschef på MyBeat, kommenterar:
"Jag tillsammans med hela teamet är väldigt positiv till nyheterna. Att vi nu även kan leverera elabonnemang till våra kunder skapar ett starkt mervärde. Vår produktportfölj blir med lanseringen av el nästan helt komplett till B2C marknaden. Våra säljare känner till produkten väl och det finns fina synergier som kan kombineras effektivt i den befintliga försäljningsprocessen."

Olav Kalve, Ordförande på MyBeat, kommenterar:
"Detta är en viktig milstolpe för MyBeat. Genom att utvidga vårt erbjudande till att inkludera elabonnemang, kan vi stärka vår position på marknaden och erbjuda kunderna en komplett lösning för både mobiltelefoni, bredband och el. Vi ser en stark efterfrågan på paketlösningar som ger både flexibilitet och kostnadsbesparingar, och detta steg gör att vi kan möta den efterfrågan på ett effektivt sätt. Vi ser fram emot att utvärdera möjligheterna inom B2B och fortsätta växa tillsammans med våra kunder genom att leverera tjänster av hög kvalitet som underlättar i våra kunders vardag."

Med denna lansering tar MyBeat ett stort steg mot att bli en helhetsleverantör av vardagstjänster för svenska hushåll, där både kostnadseffektivitet, högkvalitativa tjänster och personlig service står i fokus.

Om My Beat AB, MyBeat är en svensk fristående mobiloperatör och ett elbolag. Bolaget erbjuder mobiltelefoni, mobilt bredband med 5g uppkoppling och Elabonnemang för privatpersoner i Sverige till konkurrenskraftiga priser utan att göra avkall på servicenivå. MyBeat har ett starkt fokus på att ge kunderna en bra produkt tillsammans med den bästa servicen och har därför en kundtjänst som alltid är lätt att nå, både via telefon och epost.

För mer information, vänligen kontakta:  Olav Kalve,
Styrelseordförande E-post: olav.kalve@advisum.no
Telefon: +47 906 92 993 (http://tel:+4790692993)