MyBeat genomför en omfattande förändring och antar ny tillväxtstrategi

Med nytt ägarskap och stärkt finansiell position inleder MyBeat en fullständig transformation som omfattar såväl produkter och prissättning som marknadsföringsstrategi, organisationsstruktur och styrelsesammansättning.

Vi är övertygade om att MyBeat nu står rustat att växa stärkt i nya marknadssegment.

Ny ledning och ny organisation

Styrelsen har utsett Catarina Nirvin, som bolaget tidigare meddelat, till COO och t.f. VD. Vidare har bolaget utsett Steffen Kalve till ny CMO som har påbörjat arbetet med en ny marknadsavdelning som initialt kommer bestå av sju personer.

• Catarina kommer till MyBeat efter 8 år i olika roller med ansvar för omställning och effektivisering på Telia.
  • På MyBeat ansvarar hon för den operativa driften, kundtjänst och optimeringen av MyBeats kärnverksamhet.
  • Steffen Kalve har bland annat arbetat på Google och drivit en egen digital marknadsföringsbyrå.
  • Dessutom kommer styrelseordföranden att aktivt gå in som arbetande i bolaget och bistå på alla områden med strategier och operativt arbete inom produkt, marknadsföring och drift av bolaget.
  • Bolaget har också satt samman en helt ny styrelse som inkluderar expertis inom juridik, finansiering, e-handelsoptimering och marknadsföring.

Nya produkter till attraktiva priser

Genom en aggressiv priskampanj och lanseringen av attraktiva nya produkter siktar MyBeat mot att attrahera kunder som blivit kvar i dyra och föråldrade avtal hos konkurrenterna.

• Nya kunder erbjuds att testa MyBeat nya abonnemang med Fri Surf i tre månader för endast 149 kr per månad, med möjlighet till förlängning eller nedgradering till abonnemang med mindre datapaket därefter.
  • Vårt erbjudande ger kunderna en möjlig besparingar på upp till 50% jämfört med motsvarande paket från större operatörer och inkluderar dessutom blixtsnabb 5G utan extra kostnad. Genom detta positionerar vi oss som en mycket attraktiv aktör på marknaden.
  • Vi fortsätter visa vår stora omsorg om våra befintliga MyBeatkunder genom ett mycket attraktivt erbjudande på vårt nya abonnemang med Fri Surf till existerande kundbas.

Upprätthåller exceptionell kundservice

Exceptionell Kundnöjdhet uppnådd genom närvaro och omsorg om våra kunder, fortsätter vara MyBeats högsta prioritet! Denna övertygelse stärks av våra kundbetyg på Trustpilot där vi har ett betyg på 4,5 av 5 mot branschsnittet på 3,1.

• I en tid då många frustreras av chatbots och AI erbjuder MyBeat äkta, mänsklig service.
  • Vi välkomnar nya kunder med värme och omsorg, via telefon, e-post och chatt, och vi strävar mot ännu högre nivåer av kundnöjdhet.

Fokus på varumärkeskännedom och videomarknadsföring

Med insikten om att vår varumärkeskännedom har varit otillräcklig vidtar MyBeat åtgärder för att förbättra denna i alla åldersgrupper.

• Steffen Kalve fokuserar marknadstrategin till att bygga varumärkeskännedom och producera engagerande videoinnehåll för plattformar som TikTok, Instagram, Snapchat, YouTube och Facebook.

Nya kunder och värvare kan vinna en BMW i4 för ett år!

Ledningen har satt som mål att dubbla kundbasen under året, och ett av flera grepp på marknadssidan är att lotta ut en BMW i4 bland nya kunder och värvare.

• Alla som tecknar ett nytt abonnemang eller värvar en ny kund till oss efter den 16 februari får ett deltagarbevis till dragningen av en splitterny helelektrisk BMW i4 till förfogande i 12 månader.
  • Vinnaren dras när högst 16 000 deltagarbevis utdelats dock senast den 31/12 2024
  • Under våren kommer vi att lansera ytterligare spännande överraskningskampanjer.

Med dessa förändringar ser MyBeat fram emot en spännande vår med en förväntad positiv utveckling av kundtillväxten och vi upplever att bolaget är redo att träda in i en helt ny fas.

Olav Kalve
Styrelseordförande My Beat AB

olav@advisum.no

Catarina Nirvin
t.f VD My Beat AB
+46 720871515
catarina@mybeat.se

Om MyBeat
MyBeat grundades 2014 och är en svensk fristående mobiloperatör. Bolaget erbjuder mobiltelefoni och mobilt bredband för privatpersoner i Sverige till konkurrenskraftiga priser utan att göra avkall på servicenivå. MyBeat har ett starkt fokus på att ge kunderna den bästa servicen och har därför en kundtjänst som är lätt att nå, både via telefon eller elektroniskt. Detta har givit MyBeat höga omdömen på både Trustpilot och Google Review.