Preliminära resultat för augusti bekräftar My Beats positiva utveckling.

De preliminära resultat för augusti månad bekräftar den starka och positiva utveckling som MyBeat har etablerat. Omsättningen har en ökning med 102% jämfört med förra året. Bruttovinsten har en ökning med 1.219 KSEK mot augusti förra året.

Under augusti har sammanslagningen med Silverstone genomförts. Vilket ger att från augusti redovisar vi samtliga siffror inklusive Silverstone. Kommer främst behöva beaktas vid jämförelse med 2023. På intäktssidan har nya redovisningsprinciper införts då respektive bolag tagit upp dem utan periodisering. Justering för denna förändring är genomförd under augusti månad.

Omsättningen för augusti på 1.825 TSEK visar på fortsatt stark tillväxt. Augusti är räkenskapsårets fjärde månad och ökningen över perioden på nettoomsättningen blir ca 99%. Ökningen visar på att den nya affärsmodellen och samarbeten inom försäljning och tjänster ger avkastning.

Mätt mot samma månad 2023 visar nyckeltalen att bruttovinsten ökar markant och har gett det planerade utrymmet för ytterligare effektivisering och omstruktureringar.

Nyckeltal maj-24 jun-24 jul-24 aug-24 aug-23 Förändring Aug
Nettoomsättning 1 388 000 kr 1 579 000 kr  1 637 000 kr  1 825 000 kr  904 000 kr 102%
Bruttoresultat 812 000 kr  1 013 000 kr  980 000 kr  1 252 000 kr  33 000 kr  1 219 000 kr
Antal anställda (st) 16  16  16  16  3  13
EBITDA resultat 223 000 kr -181 000 kr  33 000 kr -23 000 kr -354 000 kr  331 000 kr
EBIT resultat 66 000 kr -338 000 kr -123 000 kr -180 000 kr -391 000 kr  211 000 kr

MyBeat har satt upp som mål att öka omsättningen med 100% detta räkenskapsår jämfört med förra året och samtidigt leverera ett positivt EBITDA-resultat. Augusti är räkenskapsårets fjärde månad för MyBeat och resultatet bekräftar att bolaget gör mycket goda framsteg för att nå detta mål.

Styrelsen för MyBeat är väldigt nöjda med samarbetet och resultatet från integrationen av säljbolaget. Försäljning av tjänster under MyBeats varumärke har utökats från mobiltelefoni och bredband till digital säkerhet och nu även el. Detta tillsammans med en samarbetspartner för TV och bredband via fiber ger oss en unik möjlighet att erbjuda ett brett utbud och stort värde för våra kunder.

Resultaten kommenteras av företaget enligt följande:

Jens Pettersson, Tf-VD konstaterar: "Augusti resultatet visar att vi framgångsrikt följer vår fastställda plan för MyBeat inklusive integrationen av vår säljorganisation".

Olav Kalve, styrelsens ordförande, konstaterar: "Genom detta resultat bekräftar bolaget att vi fortsätter den positiva utvecklingen mot våra långsiktiga mål och vi upplever att säljbolaget är väl integrerat i My Beat".

Var gärna med oss på Webinar den 4 oktober kl.11:30 - 12:00. se nedan länk för deltagande:

Olav Kalve, Styrelseordförande
E-post: olav.kalve@advisum.no
Telefon: +47 906 92 993

MyBeat är en svensk fristående mobiloperatör. Bolaget erbjuder mobiltelefoni och mobilt bredband med 5g uppkoppling för privatpersoner i Sverige till konkurrenskraftiga priser utan att göra avkall på servicenivå. MyBeat har ett starkt fokus på att ge kunderna en bra produkt tillsammans med den bästa servicen och har därför en kundtjänst som alltid är lätt att nå, både via telefon och epost.