Preliminära resultat för juni bekräftar My Beats positiva utveckling

De preliminära resultat för juni månad bekräftar den starka och positiva utveckling som MyBeat har etablerat. Omsättningen ökar med 13,7 % från maj till juni i år, och har en ökning med 64 % jämfört med förra året. Bruttovinsten är 64 % av omsättningen i juni och har en ökning med 960 000 kronor sedan juni förra året.

EBITDA i juni är svagt negativ med -69 KSEK, medan EBITDA hittills i kvartalet är positivt med 154 000 SEK.

De positiva effekterna av de omfattande förändringar som styrelsen för My Beat genomförde när Advisum kom in som största ägare bekräftas återigen med det preliminära resultatet för juni. Juni är andra månaden i My Beats verksamhetsår och andra månaden efter omstruktureringsåtgärderna kan visa effekt. Styrelsen är mycket nöjd med att resultaten i juni bekräftar utvecklingen och de goda resultaten från maj.

Mätt mot samma månad 2023 visar nyckeltalen att bruttovinsten ökar markant och har gett det planerade utrymmet för andra omstruktureringar och personalförändringar.

Nøkkeltall

Mai.2024

Juni.2024

Endring

Siste mnd

Juni.2023

Endring siste år

Netto omsetning

1.388.000

1.579.000

+14 %

+64%

Bruttoresultat

1.017.000

+25%

+960.000

Antall ansatte

+13 pers

EBITDA resultat

-69.000

My Beat har satt upp som mål att öka omsättningen med 100% detta räkenskapsår jämfört med förra året och samtidigt leverera ett positivt EBITDA-resultat. Juni är räkenskapsårets andra månad för My Beat och resultatet bekräftar att bolaget gör goda framsteg för att nå detta mål.

Styrelsen för My Beat är mycket nöjda med samarbetet och resultatet säljbolaget skapat. "Try-and-Buy"-modellen levererar och vi överväger att genomföra det formella övertagandet tidigare än i höst.

Resultaten kommenteras av företaget enligt följande:

Jens Pettersson, T-VD konstaterar: "Resultaten för juni visar att vi är på god väg med den utveckling som styrelsen och ledningen har satt upp för MyBeat"

Erik Vennerlund, försäljningschef på My Beat konstaterar: "Säljteamet är mycket nöjda med utvecklingen för juni, där vi även kommit igång med en rad nya produkter och lösningar som kunderna tydligen uppskattar väldigt mycket"

Olav Kalve, styrelsens ordförande, konstaterar: "Resultatet för juni bekräftar att bolaget nu är unikt positionerat för att hantera ytterligare uppskalning och tillväxt"

För mer information, vänligen kontakta:
Olav Kalve, Styrelseordförande
E-post: olav.kalve@advisum.no
Telefon: +47 906 92 993

MyBeat är en svensk fristående mobiloperatör. Bolaget erbjuder mobiltelefoni och mobilt bredband med 5g uppkoppling för privatpersoner i Sverige till konkurrenskraftiga priser utan att göra avkall på servicenivå. MyBeat har ett starkt fokus på att ge kunderna en bra produkt tillsammans med den bästa servicen och har därför en kundtjänst som alltid är lätt att nå, både via telefon och epost.