Pressmeddelande – Sammanfattning av MyBeats webinar.

MyBeat höll fredagen den 4 oktober ett webinar där preliminära resultat för augusti samt en affärsuppdatering presenterades. Under webinaret gavs insikt i företagets utveckling och framtidsplaner, med särskild fokus på expansionen inom nya affärsområden och ökad omsättning.

MyBeat, som traditionellt fokuserat på mobiltelefoni och bredband, har under de senaste månaderna utökat sitt erbjudande till att inkludera digital säkerhet och nu även elabonnemang för svenska hushåll. Genom förvärvet av en etablerad IT-infrastruktur har företaget snabbt kunnat komma igång med sin elförsäljning, och de första beställningarna har redan mottagits. MyBeat betonar hur detta steg, utan krav på ytterligare investeringar, är en smidig och framgångsrik satsning.

MyBeat berättar även att de, med hjälp av en samarbetspartner för TV och bredband via fiber, idag kan erbjuda en nästintill heltäckande lösning inom abonnemangstjänster för svenska hushåll. Detta menar företaget skapar en unik position på marknaden. MyBeat understryker även att fokus på enkelhet och support för sina kunder fortsatt kommer vara en central del av deras långsiktiga strategi.

När det gäller försäljningsresultaten redovisade MyBeat en omsättning på 1,8 miljoner kronor i augusti, en ökning från 1,6 miljoner i juli. Bruttovinsten för månaden uppgick till 1,25 miljoner kronor, jämfört med knappt 1 miljon i juli. Sammanslagningen med Silverstone, genomförd under augusti, har också stärkt bolagets resultat och bidragit till tillväxten. Samtidigt visar bolaget en omsättningsökning sedan i april på cirka 99 procent. Detta i kombination med ett svagt positivt EBITDA menar bolagets ledning tyder på en välbalanserad tillväxtstrategi och att den nya affärsmodellen har gett tydliga resultat.

Tillägg om omvänd split:

Ledningen nämnde också under webinaret att MyBeat nyligen beslutat att genomföra en omvänd split med målet att stabilisera företagets aktiekurs och minska volatiliteten. Detta förväntas skapa bättre förutsättningar för långsiktig tillväxt och göra aktien mer attraktiv för både befintliga och potentiella investerare. Genom att minska antalet utestående aktier hoppas bolaget på att förbättra aktiens likviditet och säkerställa en mer stabil kursutveckling.

Framåt ser MyBeat fram emot att testa sitt nya elerbjudande inom B2B-segmentet, där företaget ser stora möjligheter att skapa synergier med sina befintliga affärsområden. Lanseringen av elabonnemang för företag blir ett viktigt steg för MyBeat, som förväntar sig att utvärdera både mottagandet och affärspotentialen hos framtida företagskunder. Genom den förvärvade IT-infrastrukturen kan företaget leverera el till svenska konsumenter och företag redan i oktober, med målet att bygga långsiktiga och starka relationer även inom detta segment.

Med en stark grund och ett brett utbud av tjänster ser MyBeat en spännande och lovande framtid framför sig, där målet är att bli det självklara valet för kunder som söker enkelhet i vardagen och högkvalitativ support inom abonnemangstjänster.

Följ länken för att se det inspelade webinaret: https://www.youtube.com/watch?v=HmJMbwIn87w

Olav Kalve, Styrelseordförande
E-post: olav.kalve@advisum.no
Telefon: +47 906 92 993

MyBeat är en svensk fristående mobiloperatör. Bolaget erbjuder mobiltelefoni och mobilt bredband med 5g uppkoppling för privatpersoner i Sverige till konkurrenskraftiga priser utan att göra avkall på servicenivå. MyBeat har ett starkt fokus på att ge kunderna en bra produkt tillsammans med den bästa servicen och har därför en kundtjänst som alltid är lätt att nå, både via telefon och epost.