Mytoz lanserar medlemstelefon

Report this content

MYTOZ lanserar telefoner laddade med samtal, sms och surf till sina medlemmar och blir en ny virtuell operatör.

Medlemmarna betalar endast en engångsavgift om 500 kr för ett tvåårigt medlemskap. För det beloppet får medlemmen en Mytoz telefon (Android 7.0), laddade med 1000 minuter, 1000 SMS och 2GB data per månad. Om hen konsumerar mer kan hen köpa till ytterligare för marknadsmässigt pris. Den som vill fortsätta använda sin egen telefon beställer endast SIM-kortet och betalar då bara 250 kr i medlemsavgift.

Telefonen lanseras under det egna varumärket Mytoz och har samma funktioner som andra Android 7.0 telefoner. Den tillverkas i Kina enligt Mytoz specifikationer.

Lanseringen kommer att ske i Sverige och göras i tre steg:

Mytoz-appen lanseras fullt ut i början av 2018, även om den redan är nedladdningsbar från Google Play store. Under våren följer distributionen av det gratis SIM-kortet, som berättigar till 1000 fria minuter, 1000 SMS och 2GB data per månad. Hösten 2018 börjar gratis telefoner med fria samtal, sms och surf att distribueras till medlemmarna.

Annonser och andra meddelanden som visas på telefonens startskärm finansierar gratis telefoner och gratis abonnemang. Det finns inget tvång att titta på annonserna en viss tid, utan användaren kan stänga ner dem omedelbart, precis som ett foto som visas när man aktiverar telefonen. Den som är intresserad av budskapet kan klicka på annonsen och kommer då till annonsörens hemsida eller erbjudande.

Annonserna täcker hela skärmen så de är garanterat 100% synliga. Mytoz samlar inte in någon information om användarens vanor utan det är användaren själv som styr vad han vill berätta om sina intressen. Detta gör hen i Mytoz appen. Där kan användaren själv markera vad hen är intresserad av och på så sätt få bättre reklam och erbjudanden.

Reklamen på telefonerna är alltså inte bara 100% synlig utan även relevant eftersom den grundas på användarens egna uppgifter. Den blir därför mer intressant.

”56% av all digital reklam ses aldrig” enligt Google.

Annonsörerna lägger in sina annonser i Mytoz annonssystem. Annonsören väljer vilken målgrupp med specifika intresseområden som han vill nå. Han kan köpa så många eller få kontakter han vill. Priset för en annons är alltid per kontakt. Mytoz annonspriser kommer att vara mycket konkurrenskraftigt.

Varje gång användaren aktiverar telefonen och ett meddelande visas får hen en poäng som motsvarar en krona. Dessa poäng kan användaren delbetala produkter med. Produkterna finns i Mytoz e-shop och byts ut ofta så att det alltid finns ett intressant och fräscht sortiment. Konsumenten kommer härmed att kunna köpa Mytoz produkter till ungefär halva priset mot det pris som hen annars hittar på internet eller i butiker.

”150 gånger om dagen – så ofta tittar vi på vår telefon” enligt SR. (http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5354467)

Mobilreklamen är den reklam som ökar mest av alla media. https://www.dagensmedia.se/medier/prognos-sa-mycket-vaxer-mobilreklamen-6784978

Mytoz sponsrar Hemlösa.se. Begagnade mobiler som medlemmar lämnar in när de får sin nya Mytoz telefon skänkes till Hemlösa, som även får 10% av Mytoz nettovinst.

Mytoz grundades av Rolf Lundqvist 2015. Först distribuerade företaget Zopo telefoner i Sverige. Hösten 2016 ombildades företaget och en ny affärsidé började växa fram. Rolf, som tidigare bland annat varit VD för IKEA i Italien, knöt till sig några mycket erfarna och namnkunniga personer; Lennart Dahlgren (ex-CEO IKEA Ryssland), Andreas Cedborg (Subscriber knowledge hos Spotify), Jan Boudrie (CEO The Wall Communications), Kjell Eberstål (ex-ägare till HEAB AB) och Thomas Ravelli, Sveriges mest kände fotbollsmålvakt och numera entreprenör och Coach.

Företaget finns i Vårgårda. Systemutveckling sker i Stockholm med hjälp av Symbio, som är ett internationellt utvecklingsbolag. Mytoz samarbetar även med Leissner i Trollhättan när det gäller nätverket.

Mytoz vill snabbt bli internationella och kommer att lansera sina tjänster i Italien 2019 och i Tyskland och Storbritannien under 2020.

För att ta in nytt kapital i bolaget lanserade Mytoz en kampanj hos FundedByMe den 21 september i år. (www.fundedbyme.com/Mytoz).

Alla som tecknar minst 20 aktier a 250 kronor får dessutom en gratis Mytoz telefon på köpet.

Kontaktuppgifter:

Rolf Lundqvist, +46 (735) 39 20 30, rolf.lundqvist@mytoz.com www.mytoz.com

Bilder finns att hämta här: https://www.dropbox.com/sh/di0reio61hfrp68/AACU-59Gvfzlea73o-vqCfIPa?dl=0

Mytoz introfilm till Finansieringskampanjen finns här:

Taggar: