Kommuniké från årsstämma från Micronic Laser Systems AB (publ.)

Täby, 30 mars, 2007 - Micronic Laser Systems AB (Stockholmsbörsen, Nordiska listan, Mid Cap, Information Technology: MICR), en ledande tillverkare av laserritare för halvledar- och bildskärmsindustrin fattade vid bolagets årsstämma den 29 mars, följande beslut:

Val av styrelse
Årsstämman beslutade att styrelsen för tiden intill slutet av nästa årsstämma skall bestå av åtta ordinarie ledamöter utan suppleanter. Årsstämman beslutade omval av styrelseledamöterna Jörgen Centerman, Sven Löfquist, Göran Malm, Lars Nyberg, Lena Treschow Torell och Christer Zetterberg samt nyval av Sigrun Hjelmquist och Magnus Lindquist.

Styrelsearvode
Årsstämman fastställde ett styrelsearvode om sammanlagt 1 775 000 kronor, för tiden intill slutet av nästa årsstämma, varvid 500 000 kronor avser arvode till styrelsens ordförande, 275 000 kronor avser arvode till styrelsens vice ordförande och 200 000 kronor avser arvode till envar av styrelsens övriga ledamöter som ej är anställda i bolaget. Därutöver fastställdes ett arvode för ledamöter med uppdrag i revisions- och ersättningsutskotten om sammanlagt högst 350 000 kronor, att utgå med 50 000 kronor per ledamot och uppdrag, för tiden intill slutet av nästa årsstämma.

Personaloptionsprogram 2007/2012
Årsstämman beslutade anta personaloptionsprogram för Micronic 2007/2012. Inom ramen för personaloptionsprogrammet skall kunna utges personaloptioner (köpoptioner) med rätt att förvärva högst 1 155 000 aktier i bolaget.

Behandling av företagets resultat
Årsstämman beslutade att fritt eget kapital i moderbolaget, 93 322 798 kronor, i enlighet med styrelsens förslag överförs i ny räkning.

I övrigt fattades beslut i enlighet med förslag som presenterats i kallelsen.

Kontaktperson:
Sven Löfquist