Ledningsförändring i Mycronic

Report this content

Mycronic AB (publ) har utnämnt Johanna Jarl till Senior Vice President Human Resources och medlem i Mycronics koncernledning, med tillträde senast den 10 mars 2022.

Johanna Jarl kommer närmast från en roll som Vice President & Head of HR Infrastructure Division på AFRY, där hon även haft andra ledande roller inom HR, strategi samt talent management. Innan dess har Johanna arbetat på SSAB, senast som Director Strategy & Integration för den europeiska divisionen samt på Accenture som managementkonsult inom Talent & Organization. Johanna har en MSc i företagsekonomi från Uppsala Universitet.

”Det är glädjande att kunna hälsa Johanna välkommen till Mycronic och rollen som Senior Vice President Human Resources. Johanna har en gedigen internationell bakgrund från ledande positioner inom HR och strategi från globala företag och kommer med sitt driv, sin skicklighet och erfarenhet att utgöra ett värdefullt tillskott i koncernens ledningsgrupp”, säger Anders Lindqvist, vd och koncernchef i Mycronic.

För mer information, vänligen kontakta:
Anders Lindqvist
Vd och koncernchef

Tel: +46 8 638 52 00

E-post: anders.lindqvist@mycronic.com

Sven Chetkovich
Director Investor Relations

E-post: sven.chetkovich@mycronic.com

Informationen i detta pressmeddelande publicerades den 14 december 2021, klockan 08:00.

Om Mycronic

Mycronic är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför produktionsutrustning med höga krav på precision och flexibilitet till elektronikindustrin. Mycronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och koncernen har dotterbolag i Frankrike, Japan, Kina, Nederländerna, Singapore, Storbritannien, Sydkorea, Tyskland och USA. Mycronic är noterat på Nasdaq Stockholm. www.mycronic.com