Ledningsförändring i Mycronic

Magnus Marthinsson har utsetts till tillförordnad Sr VP Global Technologies, med tillträde den 1 april. Magnus kommer närmast från positionen som chef för global eftermarknadsförsäljning inom division Pattern Generators.

Magnus Marthinsson är utbildad civilingenjör, elektroteknik och har arbetat på Mycronic sedan 2004. Innan dess har han haft olika chefsbefattningar inom utvecklingsorganisationer på Zarlink, Ericsson och Allgon.

”Michael Chalsen går i pension och jag är glad att Magnus har accepterad att leda division Global Technologies fram till dess att en permanent efterträdare utsetts”, säger Anders Lindqvist, VD och koncernchef i Mycronic.

För mer information, vänligen kontakta:
Anders Lindqvist

E-post: anders.lindqvist@mycronic.com

Sven Chetkovich
Director Investor Relations
E-post: sven.chetkovich@mycronic.com

Informationen i detta pressmeddelande publicerades den 31 mars 2023, klockan 14:00.

Om Mycronic

Mycronic är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför produktionsutrustning med höga krav på precision och flexibilitet till elektronikindustrin. Mycronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och koncernen har dotterbolag i Frankrike, Japan, Kina, Mexiko, Nederländerna, Singapore, Storbritannien, Sydkorea, Tyskland, USA och Vietnam. Mycronic är noterat på Nasdaq Stockholm. www.mycronic.com