Micronic erhåller order från en kund i Asien

Täby, 1 november, 2007 – Micronic Laser Systems AB (OMX Nordic Exchange Stockholm, nordiska listan, Mid Cap, Information Technology: MICR), är en ledande tillverkare av laserritare för halvledar- och bildskärmsindustrin.

Micronic har idag erhållit order på ett mätsystem MMS. Kunden har i samband med denna order beställt en större uppgradering på ett tidigare levererat LRS-system. I avtalet ingår även en option på ytterligare ett LRS-system. Leverans av mätsystemet MMS beräknas ske under 2007.

”Det är glädjande att utvecklingen inom bildskärmsindustrin fortsätter,” säger Sven Löfquist, VD och koncernchef för Micronic Laser Systems. ”Ordern är ytterligare ett bevis på det stora förtroendet för Micronics totallösning inom industrin. Laserritaren LRS och mätsystemet MMS utgör en kraftfull kombination för produktion och mätning av avancerade TFT-LCD fotomasker. Vi ser nu också att våra kunder vill säkra leveranser av utrustning inför kommande expansion, i detta fall i form av en option på ett LRS-system.”

Kontaktperson:
Sven Löfquist