Micronic Mydata får order på en maskritare FPS från en ny kund i Asien

Report this content

Täby, den 30 juni, 2011 - Micronic Mydata AB (publ), noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Small Cap: MICR, har idag fått order på en maskritare från en ny kund i Asien. Systemet är beräknat att levereras under första kvartalet 2012.

Micronic Mydatas maskritare ur produktserien FPS ger kunden möjlighet till volymproduktion av högkvalitativa fotomasker för olika tillämpningar inom elektronisk produktion.

“Den här ordern bekräftar att vårt erbjudande tillgodoser kundens behov av flexibilitet, produktivitet och stabilitet. Systemet möjliggör kostnadseffektiv produktion av flera typer av avancerade elektronik-produkter, såsom elektronisk kapsling, pekskärmar och färgfilter,” säger Peter Uddfors, VD och koncernchef på Micronic Mydata AB.

Kontaktpersoner hos Micronic Mydata:
Peter Uddfors

peter.uddfors@micronic-mydata.com

Carina Wång
CFO

carina.wang@micronic-mydata.com

Om Micronic Mydata AB
Micronic Mydata AB är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför en serie laserbaserade mönsterritare för framställning av fotomasker samt avancerad ytmonteringsutrustning för flexibel elektronik-produktion. Mönsterritare används av världens ledande elektronikföretag i tillverkningen av bildskärmar för TV-apparater och datorer, i tillverkningen av halvledarkretsar samt för avancerad elektronisk kapsling. Ytmonteringsutrustning, inklusive mjukvaruprogram, används för ytmontering av elektroniska komponenter på mönsterkort och för stencilfri applicering av lodpasta på mönsterkort. Ytmonteringsutrustning används av såväl stora som små tillverkare av elektronik inom rymd-, flyg, energi-, dator- och telekomindustrin. Micronic Mydatas huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och koncernen har dotterbolag i Frankrike, Japan, Kina, Nederländerna, Singapore, Storbritannien, Sydkorea, Taiwan, Tyskland och USA. För mer information, besök hemsidan www.micronic-mydata.com