Micronic Mydata får order på en maskritare Prexision-8 från en kund i Asien

Report this content

Täby, den 14 augusti, 2012 - Micronic Mydata AB (publ), noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Small Cap: MICR, har idag fått order på en maskritare Prexision-8 från en kund i Asien. Systemet är beräknat att levereras under 2012.

Micronic Mydatas maskritare ur produktserien Prexision är utvecklad för att tillverka de mest avancerade fotomaskerna som används vid produktion av platta bildskärmar. Dessa bildskärmar används i allt från större TV-apparater till pekdatorer och andra mobila elektronikprodukter.

“Trenden går mot allt fler mobila elektronikprodukter, vilket ställer krav på högre upplösning på bildskärmarna och därmed mer avancerade fotomasker, ett behov som Micronic Mydatas Prexision-8 väl tillgodoser” säger Peter Uddfors, VD och koncernchef på Micronic Mydata AB.

Kontaktperson hos Micronic Mydata:
Peter Uddfors

peter.uddfors@micronic-mydata.com

Om Micronic Mydata AB
Micronic Mydata AB är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför en serie laserbaserade mönsterritare för framställning av fotomasker samt avancerad ytmonteringsutrustning för flexibel elektronikproduktion. Mönsterritare används av världens ledande elektronikföretag i tillverkningen av bildskärmar för TV-apparater och datorer, i tillverkningen av halvledarkretsar samt för avancerad elektronisk kapsling. Ytmonteringsutrustning, inklusive mjukvaruprogram, används för ytmontering av elektroniska komponenter på mönsterkort och för stencilfri applicering av lodpasta på mönsterkort. Ytmonteringsutrustning används av såväl stora som små tillverkare av elektronik inom rymd-, flyg, energi-, dator- och telekomindustrin. Micronic Mydatas huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och koncernen har dotterbolag i Frankrike, Japan, Kina, Nederländerna, Singapore, Storbritannien, Sydkorea, Taiwan, Tyskland och USA. För mer information, besök hemsidan www.micronic-mydata.com