Mycronic erhåller order på fem system

Mycronic AB (publ) har erhållit en order på fem system från en befintlig kund i Asien: tre Prexision 8 Evo, en Prexision 8 Entry Evo samt en Prexision MMS. Ordervärdet ligger i intervallet 52-60 MUSD. En Prexision 8 Evo och Prexision MMS är planerade att levereras under det andra kvartalet 2024, följt av en Prexision 8 Evo under det tredje kvartalet 2024, en Prexision 8 Entry Evo under det fjärde kvartalet 2024 och en Prexision 8 Evo under det första kvartalet 2025

Prexision 8 Entry Evo är en ny modell i Prexision Evo serien av maskritare för att rita fotomasker för bildskärmar upp till maskstorlek G8 med flexibla konfigureringsmöjligheter, vilket möjliggör för kunderna att stegvis uppgradera till en Prexision 8 Evo i syfte att kunna producera mer avancerade fotomasker. Prexision Lite 8 Evo är designad för att möta kraven på kostnadseffektiv produktion av fotomasker för bildskärmar upp till maskstorlek G8. Prexision MMS är ett mätsystem för kvalitetssäkring av fotomasker.

”Det är glädjande att erhålla en order av denna storlek som en del av vårt inbytesprogram, innehållande både olika modeller av maskritare samt ett mätsystem. Dessutom erhåller vi nu den andra ordern på vår nyligen lanserade modell Prexision 8 Entry Evo”, säger Charlott Samuelsson, Sr VP Pattern Generators på Mycronic.

Mycronic erbjuder maskritare inom bildskärmstillverkning och produktion av halvledare.

För mer information, vänligen kontakta:
Charlott Samuelsson
Sr VP Pattern Generators

E-post: charlott.samuelsson@mycronic.com

Sven Chetkovich
Director Investor Relations
E-post: sven.chetkovich@mycronic.com

Informationen i detta pressmeddelande publicerades den 24 oktober 2022, klockan 08:00.

Om Mycronic

Mycronic är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför produktionsutrustning med höga krav på precision och flexibilitet till elektronikindustrin. Mycronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och koncernen har dotterbolag i Frankrike, Japan, Kina, Nederländerna, Singapore, Storbritannien, Sydkorea, Tyskland, USA och Vietnam. Mycronic är noterat på Nasdaq Stockholm. www.mycronic.com