Mycronic erhåller order på två FPS6100 maskritare

Report this content

Mycronic AB (publ) har tecknat ett avtal med en kund i Asien omfattande två FPS6100 maskritare för multi-purpose-segmentet. Ordervärdet för respektive FPS-system ligger inom normalintervallet som beroende på systemspecifikation är 2-5 MUSD per system. Det första systemet är planerat för leverans under det tredje kvartalet 2020 medan det andra systemet är planerat för leverans under det fjärde kvartalet samma år.

Inom multi-purpose-segmentet används fotomasker för exempelvis elektronisk kapsling, pekskärmar och MEMS (mikroelektromekaniska system) och marknaden utgör ett komplement till Mycronics maskritare för avancerade bildskärmar.

”Ordern är ett kvitto på att FPS-serien har etablerat en stark position inom fotomaskindustrin som den mest avancerade maskritaren inom multi-purpose-segmentet. Vi är stolta över att återigen ha fått förtroendet att leverera ytterligare två system till en befintlig FPS-kund”, säger Charlott Samuelsson, Sr VP Pattern Generators på Mycronic.

För ytterligare information kontakta:
Charlott Samuelsson
Sr VP Business Area Pattern Generators
Tel: +46 709 844 282
charlott.samuelsson@mycronic.com

Sven Chetkovich
Tf Director IR & Corporate Communications
Tel: +46 70 558 39 19
sven.chetkovich@mycronic.com

Informationen i detta pressmeddelande publicerades den 30 juni 2019, klockan 17:00.

Om Mycronic
Mycronic AB är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför produktionsutrustning med höga krav på precision och flexibilitet till elektronikindustrin. Mycronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och koncernen har dotterbolag i Frankrike, Japan, Kina, Nederländerna, Singapore, Storbritannien, Sydkorea, Tyskland och USA. Mycronic (MYCR) är noterat på NASDAQ Stockholm. www.mycronic.com