Mycronic får en tredje multipelorder på MY600 JetPrinter

Report this content

Täby, 20 april, 2017 – Mycronic AB (publ), har erhållit en tredje order på ett flertal MY600 Jet Printer-system. Detta är en ytterligare order från en kund som driver dygnet-runt-produktion av konsumentelektronik i stora volymer. Systemleveransen beräknas ske till kund under andra halvåret 2017.

Mycronics affärsområde Assembly Solutions erbjuder avancerade produktionslösningar för modern elektroniktillverkning. Erbjudandet omfattar produktionsutrustning för beröringsfri applicering av lodpasta på kretskort, system för dispensering och lackning, ytmonteringsmaskiner för montering av komponenter på kretskort, automatiserade lagringslösningar, avancerad mjukvara för effektiv processtyrning och sofistikerade produktionssystem för montering och test av kameramoduler med applikationer inom avancerat förarstöd till fordonsindustrin.

MY600 har utvecklats i syfte att erbjuda ett konkurrenskraftigt alternativ eller som ett komplement till den mer traditionella teknologin stenciltryckning. Systemet har en unik förmåga att dispensera lodpasta på kretskort i mycket höga hastigheter och med hög precision. MY600-plattformen kan även konfigureras för att applicera ett brett utbud av monteringsvätskor som exempelvis lim på kretskort. Mycronics MY600 erbjuder alla tillverkare, oavsett produktionsvolym, helt nya möjligheter att möta de utmaningar som måste hanteras i tillverkningsprocessen.

“Vår kund har utvecklat en ny generation produkter för konsumentmarknaden där flexibla mönsterkort används. Mycronics mjukvarudrivna och beröringsfria jet printing-teknologi har en unik förmåga att hantera denna typ av applikationer. Vår MY600 uppfyller kundens högt ställda krav på produktionsutbyte och hastighet,” säger Clemens Jargon, VP Global Dispensing på Mycronic AB.

Priset per system ligger i intervallet 1-2 MSEK och varierar med antalet tillval och anpassningar. Det sammanlagda värdet för ordern uppgår till 20-25 MSEK.

Kontaktpersoner hos Mycronic:

Clemens Jargon
VP Global Dispensing

clemens.jargon@mycronic.com

Torbjörn Wingårdh
CFO
torbjorn.wingardh@mycronic.com

Om Mycronic AB

Mycronic AB är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför produktions­utrustning med höga krav på precision och flexibilitet till elektronikindustrin. Mycronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och koncernen har dotterbolag i Frankrike, Japan, Kina, Nederländerna, Singapore, Storbritannien, Sydkorea, Taiwan, Tyskland och USA. För mer information, besök hemsidan
www.mycronic.com

Mycronic AB (publ) är noterat på NASDAQ Stockholm, Mid Cap: MYCR.

Informationen lämnades för offentliggörande den 20 april 2017.