Mycronic tar order på två FPS6100 maskritare

Mycronic har tecknat ett avtal med en kund i Asien omfattande två FPS maskritare för multi-purpose-segmentet. Ordern avser FPS6100 som introducerades för knappt två år sedan och ordervärdet för respektive system ligger inom normalintervallet som beroende på systemspecifikation uppgår till 2-5 miljoner USD per system. Det första systemet är planerat att levereras under det första kvartalet 2019 och det andra under det fjärde kvartalet samma år.

Inom multi-purpose används fotomasker för exempelvis elektronisk kapsling, pekskärmar och MEMS (mikroelektromekaniska system) och marknaden utgör ett komplement till Mycronics maskritare för avancerade bildskärmar.

– FPS-serien är väl etablerad i industrin som den mest avancerade maskritaren inom multi-purpose-segmentet och det är glädjande att kunden som redan sedan tidigare använder vårt FPS-system nu väljer att installera ytterligare två system, säger Charlott Samuelsson, Sr VP Pattern Generators på Mycronic.

För ytterligare information, var vänlig kontakta:

Charlott Samuelsson
Sr VP Business Area Pattern Generators
Tel: +46 709 844 282, e-post: charlott.samuelsson@mycronic.com

Tobias Bülow
Director IR & Corporate Communications
Tel: +46 734 018 216, e-post: tobias.bulow@mycronic.com

Informationen lämnades för offentliggörande 13 augusti 2018, klockan 08:00.

Om Mycronic
Mycronic är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför produktions­utrustning med höga krav på precision och flexibilitet till elektronikindustrin. Mycronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och koncernen har dotterbolag i Frankrike, Japan, Kina, Nederländerna, Singapore, Storbritannien, Sydkorea, Taiwan, Tyskland och USA. Mycronic (MYCR) är noterat på Nasdaq Stockholm.
www.mycronic.com

Taggar: