Mycronic utnämner ny CFO

Täby, 13 september, 2016 - Mycronic AB (publ) meddelade idag att Torbjörn Wingårdh har utsetts till ny CFO för Mycronic AB. Han tillträder senast den 13 december 2016.

Torbjörn Wingårdh är 51 år och har en civilekonomexamen från Handelshögskolan i Stockholm. Han har under de senaste 20 åren haft ledande befattningar inom investeringsverksamhet, ekonomi och finans på Investor AB och på försvars- och säkerhetsföretaget SAAB AB. I en av hans senaste befattningar inom SAAB AB har Torbjörn som CFO
på affärsområdet Security and Defence Solutions varit delaktig i en global tillväxtresa. Torbjörn Wingårdh arbetar för närvarande inom SAAB-koncernen som Head of Accounting Services.

”Jag är väldigt glad över att Torbjörn har tackat ja till tjänsten som CFO på Mycronic. Han har gedigen erfarenhet och kunskap från sina befattningar inom investeringsverksamhet, ekonomi och finans. Detta kommer att säkerställa kontinuitet i företagets verksamhet samtidigt som det kommer att bidra till Mycronics framtida affärsutveckling.” säger Lena Olving, VD och koncernchef för Mycronic AB.”

Kontaktpersoner hos Mycronic:

Lena Olving
CEO Mycronic AB
Tel: 08 - 6385200
lena.olving@mycronic.com

Silke Ernst
Sr VP HR Mycronic AB
Tel: 070-3195213
silke.ernst@mycronic.com

Om Mycronic AB
Mycronic AB är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför produktions­utrustning till elektronikindustrin. Mycronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och koncernen har dotterbolag i Frankrike, Japan, Kina, Nederländerna, Singapore, Storbritannien, Sydkorea, Tyskland och USA. För mer information, besök hemsidan
www.mycronic.com

Mycronic AB (publ) är noterat på NASDAQ Stockholm, Mid Cap: MYCR.

Mycronic offentliggör denna information enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värde-pappersmarknaden. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons/kontaktpersoners försorg för offentliggörande den 13 september 2016.